۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۴۰۶۴۰
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

حجاب و عفاف رکن اصلی دفاع از زن است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: حجاب و عفاف رکن اصلی دفاع از زن و عفت زن مهمترین عنصر برای شخصیت زن است.
تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در جمع خواهران بسیجی این دانشگاه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در طول تاریخ در معرض آرا و تفسیرهای گوناگون قرار گرفته و همواره دچار افراط و تفریط شده است شخصیت و جایگاه فردی خانوادگی و اجتماعی زن است.

وی افزود: امروزه کج اندیشی ها و عدم تعادل در این باب در جوامع مختلف، فراوان به چشم می خورد که در این میان تنها چشمه زلال مکتب انبیا و اوصیای الهی است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: مکتب انبیا و اوصیای الهی به دور از هر گونه افراط و تفریط و با تکیه بر وحی و استمداد از خالق هستی به ترسیم جایگاه حقیقی زنان  متناسب با آفرینش آنان پرداخته است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و شعار بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) از سوی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) احیای شخصیت زن مسلمان نیز چه در نظر  و چه در عمل جلوه ای دیگر پیدا کرد.

وی ادامه داد: از جنبه نظری دیدگاهی جدید در باب زن و ارزش های او در جهان امروز پدید آمد و در صحنه عمل زنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پا به پای مردان و گاه مقدم بر آنان در سرنوشت جامعه نقش آفرین شدند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: اسلام برای مرد و زن این بینش را قائل است و می گوید که این دو موجود از لحاظ حقوق اساسی جامعه، ارزش های معنوی، هدف های بزرگ، برخورداری از معنویات در زمینه علم و سلوک الی الله هیچ تفاوتی با هم ندارند.

حجت الاسلام تقوایی با بیان اینکه در نظام اسلامی کسی نگفته است که زنان و مردان نباید هیچ تلاقی با همدیگر داشته باشند، گفت: در عین حال دین اسلام و احکام نورانی آن زن و مرد را موظف کرده که از اختلاط به صورت بی بند و باری پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: اسلام یک حجاب بین زن و مرد قرار داده است و آن هم حجابی از حیا، حجاب در واقع شرم در میان زن و مرد است که به صورت فطری در نهاد انسان به ودیعه گذاشته شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام عنوان کرد: عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفت زنانه را که خداوند متعال در جِبلت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند و در کنار حفظ این حجب و حیا، عزت مومنانه و تکالیف و وظایف مادرانه خود را نیز رعایت کند.

حجت الاسلام تقوایی بیان داشت: در واقع این حجاب و عفاف رکن اصلی دفاع از زن است و عفت زن مهمترین عنصر برای شخصیت زن است.

وی در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری مساله حجاب و محرم و نامحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن همه اینها به خاطر آن است که این قضیه عفاف در این بین سالم نگه داشته شود، اسلام به مساله عفاف زن اهمیت می دهد البته عفاف مردان هم مهم است و عفاف مخصوص زنان نیست، مردان ما هم باید عفیف باشند ولی چون در جامعه مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی  می تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل  زن رفتار نماید  لذا روی عفت زن بیشتر تاکید شده است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات