۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۶۵۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

ظهور حضرت حجت، نیازمند وفای به عهد جمعی است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، گفت: وفای به عهد دسته جمعی به امام زمان(عج) از مهمترین وظایف شیعیان در عصر غیبت است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه سه شنبه شب در اجتماع مردمی بیعت با امام زمان(عج) در مسجد مهدی موعود بندرعباس، وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) را عامل عاقبت بخیری انسان دانست و گفت: انسان ها با پیروی از فرامین الهی و اطاعت از ائمه اطهار (ع)می توانند در مقابل شیاطین درونی و بیرونی مقاومت کند و حافظ دین و اعتقادات خود تا آخرین لحظات زندگی باشد.

وی افزود: تمامی ادیان و مذاهب اعتقادشان بر این است که منجی عالم بشریت هنوز به دنیا نیامده و در اخرالزمان متولد خواهد شد، اما ما شیعیان معتقدیم که حجت خدا باید در روی زمین باشد و زمبن بدون حجت نیست.

پژوهشگر و مبلغ دینی تصریح کرد: امیرالمومنین حضرت علی(ع) نیز در روایتی چنین بیان کرده اند که آخرین نفر در روی زمین، حجت خداست، بنابراین امام زمان(عج) زنده است و با جسم فیزیکی در میان ما زندگی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: ما شیعیان معتقدیم که امام زمان(عج) هر ساله در مکه حضور می یابد ، بنابراین هر روز خود را با سلام به ایشان روز خود را آغاز می کنیم و برای سلامتی شان صدقه می دهیم.

وی ادامه داد: ما شیعیان در هر شرایطی به حضرت ولی عصر(عج) متوسل می شویم چون معتقدیم که امام زمان(عج) نزدیک ترین شخص به ما بوده و در خوشی و ناخوشی ها همراه ما است و در هیچ زمانی، شیعیان را رها نمی کند.

امید، مهمترین آثار اعتقاد شیعه به وجود حجت خداست

استاد حوزه علمیه اذعان داشت: اعتقاد ما شیعیان به وجود مقدس امام عصر(عج)، آثار و برکاتی نیز به همراه دارد که امید، مهمترین این آثار است، با وجود این تفکر که حجت خدا در روی زمین است، شیعه هیچ وقت ناامید نمی شود و در مشکلات به بن بست نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد به وجود حجت خدا در روی زمین به شیعه نشاط و شجاعت می بخشد، گاهی در تاریخ، وضعیت شیعه به شدت بحرانی می شده است، اما امید به وجود امام عصر(عج) تنها عامل نجات بخش شیعه از بحران های زمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امام عصر(عج) در هیچ زمانی حتی در زمان ارتکاب گناه، شیعیان خود را تنها نمی گذارد گفت: ایشان قبل از ارتکاب به گناه، برای انسان دعا می کند و بعد از مرتکب شدن به گناه نیز نخستین کسی است که گریه می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناه بزرگترین دره میان انسان و حضرت حق است، افزود: گناه چه کوچک و چه بزرگ، بسیار خطرناک است، دوری از اهل بیت(ع) و ضربه زدن به ان بزرگواران از آثار شوم گناه است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه انسان در هنگام ارتکاب به گناه از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خارج می شود، گفت: ممکن است فرصت توبه برای فرد گناهکار فراهم نشود پس باید در هر شرایطی از خود مراقبت کند تا از شر شیاطین در امان بماند.

خداوند، جهان هستی را برای بندگی های ناقص خلق نکرده است

وی با بیان اینکه بندگی ما انسان ها ناقص است و تنها معصومین، بندگی کامل حضرت حق را به جا می آورند ابراز کرد: ما انسان ها، حق بندگی را به طور کامل ادا نمی کنیم درحالی که خداوند، انسان ها را برای بندگی کامل خلق کرده است.

پژوهشگر و مبلغ دینی در ادامه، با بیان اینکه خداوند متعال، جهان هستی را برای بندگی های ناقص خلق نکرده است، گفت: شخص مقدس معصوم، انسان کامل است و تنها معصومین هستند که به طور کامل، حق بندگی را ادا می کنند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که بنده کامل خداوند،(حجت خدا) زنده است، در غیر این صورت، آفرینش ناقص است.

استاد حوزه علمیه همچنین تصریح کرد: حجت خدا در روزی زمین، بنده کامل خداست که حق بندگی را تمام و کمال به جا می آورد که اگر این گونه نبود بساط عالم برچیده می شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان کرد و ابراز داشت: پرفسور کوریان فرانسوی که ابتدا مسیحی بود و سپس مسلمان شد پیرامون فلسفه و عرفان نوشته که تنها مکتبی که دائم رابطه بین آسمان و زمین را برقرار می داند مکتب اهل بیت(ع) است، به اعتقاد وی، هر امامی در زمان خود رابط بین آسمان و زمین است و هیچ زمانی رابطه بین آسمان و زمین قطع نمی شود.

ظهور حصرت حجت نیازمند وفای به عهد جمعی است

وی به وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: وفای به عهد دسته جمعی به امام زمان(عج) از مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت است و امام عصر(عج) این وظیفه مهم را در کلام خود آورده اند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در طول تاریخ، افرادی به صورت انفرادی باتقوا وفای به عهد کرده اند اما وفای به عهد جمعی مهمترین اثر را در فراهم سازی زمینه ظهور حضرت حجت(عج) دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه، پیروزی مردم ایران اسلامی در برابر ستمگری های رژیم طاغوت به رهبری امام راحل و همچنین ظفر در نبرد حق علیه باطل در 8 سال دفاع مقدس را نمونه بارز وفای به عهد دسته جمعی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه جمع شدن حول محور ولایت فقیه آثار و برکات خوبی را در زندگی افراد دارد گفت: شیعه به این رشد و بلوغ فکری رسیده بود که خواهان حکومتی الهی بود که در رأس آن عبد صالح و باتقوا، دین شناس و شجاع و بصیر باشد.

پژوهشگر و مبلغ دینی همچنین تصریح کرد: در حکومت اسلامی، رابطه بین مردم و ولی، رابطه ارباب رعیتی نیست بلکه رابطه امام و امت است، رابطه دلدادگی و دوستی است که مردم به خاطر خدا، ولی را دوست دارند و ولی نیز مردم را دوست می دارد، در این ارتباط دوسویه، کمالات و نورانیت ولی به یاران وی نیز انتقال می یابد.

استاد حوزه علمیه در پایان تاکید کرد: یاران ولی خدا در اطراف وی، اخلاق و روحیات ایشان را فرا می گیرند، بنابراین جمع شدن در اطراف نائب امام زمان(عج)، سبب رشد کمالات یاران ایشان می شود، حتی پس از ظهور امام عصر(عج) نیز عقل ها کامل شده و سرتا سر جهان را عدالت فرا می گیرد./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات