۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۴۰۶۷۰
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

مادران نباید برای دریافت حقوق ماهیانه بیشتر فرزندان را از محبت بی بهره بگذارند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حضور فرزند در آغوش مادر سبب آرامش بخشی به فرزند و مادر می شود؛ از این رو برای چند میلیون حقوق نباید فرزند را از همه لذت های دنیا محروم کرد.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: شیر مادر انسان را در برابر بیماری ها واکسینه می کند.

وی در ابتدا با مروری بر مطالب شب های گذشته افزود: اتفاقات و وقایع ایجاد شده در رحم مادر برای به وجود آمدن فرزند بسیار عجیب است و دلیلی بر قادر بودن، عالم بودن و حکیم بودن خالق انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اذعان کرد: خروج فرزند از رحم مادر بعد از طی کردن مراحل تکاملی بسیار حساب شده و دقیق است و با این که نوعی معجزه است کمتر مورد توجه واقع می شود، انسان در ابتدای تولدش هیچ چیزی را درک نمی کند تا راحت تر زندگی کند و اگر مسائلی را که قرار است در مدت مدیدی درک کند، یکمرتبه درک کند مشکلات بسیار زیادی را برای خودش و اطرافیانش به خصوص مادرش ایجاد می کند.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: سپردن فرزند به یک سرپرست به جز مادر برای رسیدن به مشاغل دنیا ظلم به فرزند است، شیر مادر برای فرزند نقش واکسن را دارد و علم ثابت کرده است فرزندانی که از شیر مادر تغذیه شده اند، در طول زندگی کمتر بیمار می شوند؛ شیر خشک به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین مناسبی برای شیر مادر باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: حضور فرزند در آغوش مادر سبب آرامش بخشی به فرزند و مادر می شود، برای چند میلیون حقوق نباید فرزند را از همه لذت های دنیا محروم کرد.

وی تبیین کرد: خداوند انسان ضعیف را قدرت می بخشد تا جایی که می تواند سخت ترین کارها را به انجام برساند؛ انسان بعد از سپری کردن دوران مختلف زندگی به طور قطع از دنیا خواهد رفت البته ممکن است همه دوران زندگی را نیز سپری نکند و با مرگ روبرو شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) وارد قبرستانی شدند و فرمودند مردگان حاضر در این قبرستان به جز دو نفر همگی به مرگ غیر طبیعی مرده اند و اکثرشان به واسطه چشم زخم از دنیا رفته اند؛ به همین سبب بنده به شما توصیه می کنم از پرداخت صدقه به انسان های مستحق واقعی غافل نشوید./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات