۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۶۹۶

اطاعت از امام مهم ترین وظیفه منتظران

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اطاعت از مهم ترین واظیفه منتظران است، گفت: امام حسن مجتبی(ع) اطاعت از امام معصوم(ع) را مهم ترین وظیفه منتظران می دانند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم احمد پور، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) در یک روایت نورانی درباره امام زمان(عج) و عصر ظهور می فرمایند«خوشا به سعادت کسی که روزگار او را درک کند و اوامر او را گوش فرادهد» گفت: بر این اساس زیستن در عصر ظهور یکی از افتخارات مؤمنان عصر ظهور است.

وی با بیان اینکه ائمه معصوم و امام حسن مجتبی(ع) یکی از مهم ترین وظایف منتظران را اطاعت از امام معصوم(ع) عنوان می کنند، افزود: مؤمنان به واسطه مقام امامت باید از امام اطاعت کنند و مؤمن واقعی در عصر انتظار نیز مطیع اوامر امام و ولی خویش است و دوران غیبت را دوران فترت نمی داند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: منظور از درک مقام امام در این روایت، امام شناسی است زیرا هر کس که امام خود را نشاند و بمیرد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است بنابراین دیگر وظیفه منتظر امام شناسی است و امام حسن مجتبی(ع) شاخصه های ظاهری و رفتاری امام زمان(عج) را به وضوح بیان کرده اند تا مؤمنان در شناخت امام زمان(عج) دچار مشکل نشوند.

وی عمر طولانی و ظاهر شدن در قالب یک جوان پس از سال های و قرن های متمادی را از ویژگی های امام زمان(عج) در کلام معصومان عنوان کرد، افزود: با ظهور امام زمان(عج) و جوانی ایشان تمام عالم هستی به قدرت بی انتهای خداوند پی می برد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اطاعت از امام به معنای اطاعت بی چون چرا است بنابراین کسی که در عرصه دین گزینشی عمل کرده و در عرصه ها و صحنه های حساس منافع خود را بر منافع امام زمان(عج) و رضایت خداوند ترجیح می دهد نمی تواند اطاعت محض از امام داشته باشد.

احمد پور یادآور شد: عصر غیبت، عصر اطاعت از نایب امام زمان(عج) و تمرین سربازی برای عصر ظهور است بنابراین کسی در عصر غیبت برای نایب امام زمان(عج) سرباز خوبی نیست نمی تواند در عصر ظهور برای امام زمان(عج) سربازی خوبی باشد به همین دلیل باید در عصر غیبت تنها به فرمان نایب امام که راه شناس است عمل کرد و از مسیر ولایت مطلقه فقیه خارج نشد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات