۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۴۰۷۲۹
از سوی دبیر علمی؛

محورهای همایش بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی تشریح شد

دبیر علمی همایش بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی با تشریح محورهای برگزاری این همایش گفت: ارائه راهکارهای علمی و عملی در راستای شکوفایی استعداد و فطرت انسانی مهم‌ترین هدف این همایش است
حجت الاسلام راغبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی راغبی در نشست خبری همایش بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش عنوان کرد: شکوفایی استعداد و فطرت انسان با هویت دینی که مورد تأکید علما و بزرگان دین قرار دارد، نیازمند تبیین است که این همایش به دنبال این هدف است.

وی افزود: انسان براساس فطرت سالم خلق می شود اما لزوماً تا پایان حیات خود انسان سالمی نمی ماند و احتیاج به محافظت دارد که برگزاری چنین همایش هایی در این راستا است.

دبیر علمی همایش بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند هویت دینی و انقلابی باید در جامعه اسلامی حفظ شود و با توجه به اینکه تعلیم و تربیت و فرهنگ و جامعه نقش مهمی در این هویت دارند، ما تلاش کرده ایم در این محور فعالیت علمی داشته باشیم.

وی ارائه راهکارهای علمی و عملی در راستای شکوفایی استعداد و فطرت انسانی را مهم‌ترین هدف این همایش دانست و خاطرنشان کرد: ما در این همایش به دنبال این هستیم که چگونه انسان می تواند با همان ویژگی هایی که خداوند از ابتدای خلقت در فطرت او قرار داده رشد کرده و به کمال برسد.

حجت الاسلام راغبی تأکید کرد: برای این همایش سه محور در نظر گرفته شده است که محور اول به بررسی مبانی و ارزش های مقبول در کشف ارزش های جامعه و نظام تعلیم و تربیت و مبانی فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در این راستا اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: محور دوم نیز به بررسی روش ها، فرآیندها و شیوه های تعلیم و تربیت می پردازد که تأکید بر فرهنگ حیا، عفاف، حجاب و همچنین چگونگی ترویج و نقش کارکردی هویت دینی در شکوفایی استعداد دینی جامعه دارد.

دبیر علمی همایش بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی ابراز کرد: محور سوم این همایش نیز به زمینه ها و بسترهای تعلیم و تربیت در شکوفایی فطرت و عوامل زمینه ساز در این موضوع مانند اماکن دینی، خانواده و نهادهای اجتماعی، نقش اقتصاد در عرصه هویتی و تربیتی، نقش مربی در تربیت دینی و همچنین نقش رسانه ها در این موضوع پرداخته و نقش فضای مجازی و فرصت ها و تهدید های رسانه های نوین در بحث تعلیم و تربیت دینی را مورد بررسی قرار می دهد.

حجت الاسلام راغبی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است چند پیش نشست علمی در دانشگاه های داخل و خارج کشور برگزار شود و برگزاری چند کارگاه با همین موضوع نیز در دستور کار قرار دارد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات