۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۷۳۱
در حاشیه جلسه هیأت دولت صورت گرفت؛

توضیحات رییس بانک مرکزی درباره افزایش نرخ ارز

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به دلیل افزایش نرخ ارز گفت: طبيعي است با نزديك شدن به پايان سال ميلادی قيمت ارز بالا می رود و بعد از آن با كاهش روبرو می شود.
سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص دلایل افزایش قیمت ارز گفت: طبيعي است با نزديك شدن پايان سال ميلادي قيمت ارز بالا مي رود و بعد از آن با كاهش روبرو می شود.

وي ادامه داد: نرخ ارز امروز از اين قائده مستثني نيست، البته مساله خاصي اتفاق نيافتاده و استثنايي در كار نيست و بدانيد كه ارز تحت تاثیر هیچ التهاب و هیجانی قرار نمی گیرد.

رییس بانك مركزی در مورد تحولات اخیر بازار طلا تاكید كرد: بازار طلا با بازار ارز شرایطی متفاوت دارد، ما در روزهای گذشته هیچگونه تغییر در قیمت طلا را نداشتیم زیرا طلا از قیمت های بین المللی تبعیت دارد، با این وجود شاهد بودیم طی روزهای اخیر بین قیمت سکه و طلا حبابی ایجاد شد كه این حباب از طریق بانك ملی و بانك كارگشایی به سمت تخلیه شدن حركت می كند، طلاهای بانك مركزی اجازه نمی دهد بازار روند غیرطبیعی پیدا کند.

سیف خاطرنشان كرد: در این شرایط تا زمانی كه حباب به وجود آمده تخلیه شود شاهد سیر نزولی قیمت طلا خواهیم بود.

وی یادآور شد: در طول سال های اخیر كارهای بسیار بزرگی در بانك مركزی انجام شده است و امروز می توان گفت در بازار پول، موسسه غیرمجاز فعالی وجود ندارد، همچنین بعد از ابلاغ نرخ سود سپرده به بانك ها در شهریورماه شاهد تاثیر چشمگیری بودیم و تخلف كمتری امروز رخ می دهد.

رییس بانك مركزی در پایان گفت: امروز باید با تدابیری درست و با بهره گیری از تجارب حاصل شده در جهت جلوگیری از پیدایش هرگونه موسسات مالی غیرمجاز جدید اقدام كنیم، در این زمینه با همكاری نیروی انتظامی و وزارت كشور برنامه ریزی ها لازم صورت گرفته و دیگر در آینده شاهد بروز چنین اتفاقاتی نیستیم./٨١٦/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات