۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۴۰۷۹۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

ضرروت اهتمام والدین به اقامه نماز از سوی فرزندان

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت اهتمام والدین به نماز خواندن و نماز خوان کردن فرزندان گفت: والدین برای نماز خوان شدن فرزندان خود دعا و آنها را امر به نماز کنند.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 40سوره ابراهیم(ع) گفت: در این آیه از قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) در حق فرزندان و ذریه خود دعا کرده و می فرمایند«رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَا؛ یعنی پروردگارا مرا برپادارنده نماز قرار ده و از فرزندان من نيز پروردگارا و دعاى مرا بپذير».

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) بیشتر دعاهای خود را با صفت «رب» شروع می کنند که این موضوع نشان می دهد استفاده از این صفت خداوند در دعاها آنها را به استجابت می رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همانطور که بیان شد حضرت ابراهیم(ع) در این دعا از خداوند می خواهند که ایشان را احیاء کننده دین و به پادارنده نماز قرار دهند و همچنین در ادامه دعا می فرمایند خداوند فرزندان مرا نیز احیا کننده دین خود و به پادرانده نماز قرار بده که این موضوع نشان می دهد دعای پدر و مادر در حق فرزندان صاحب تأثیر است.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به حدیث نبوی گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند«چهار دسته هستند که دعای آنها رد نمی شود تا درهای آسمان باز شده و دعای آنها به عرش الهی برسد که اولین آنها دعای پدر و مادر در حق فرزند بوده و دومین دسته دعای مظلوم در حق ظالم است».

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند که سومین و چهارمین دسته ای که دعای آنها رد نمی شود عمره گذار است تا زمانی که  به خانه برگردد و دعای روزه دار تا هنگام افطار نیز از دعاهایی است که پذیرفته می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه دومین نکته آیه 40 سوره ابراهیم، اهتمام والدین به نماز فرزندان است همانگونه که حضرت ابراهیم(ع) برای نماز خوان شده فرزندان خود دعا کردند، گفت: حضرت رسول(ص) در یک حدیث نورانی می فرمایند که فرزندان خود را از سن 7 سال به نماز دعوت کرده و از سن 10 سال در زمینه اقامه نماز بر آنها سخت گرفته و اگر فرزندانتان در اقامه نماز سستی کردند در صورت لزوم آنها را تنبیه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) در فراز پایانی دعا می فرمایند که خداوندا دعای مرا قبول فرما که از این فراز حضرت ابراهیم(ع) می توان فهمید دعا قبل از اینکه یک درخواست بوده و انسان به دنبال اجابتش باشد یک عبادت است که انسان باید همواره به دنبال این باشد که خداوند این عبادت را از او قبول کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات