۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۴۰۷۹۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری شب های فرهنگی شهرستانها در نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام و اجرای نمایش‌های محیطی، نمایش خیابانی، نقالی، نمایش عروسکی ، موسیقی، سرود و معرفی کتاب از جمله مهمترین عناوین اخبار کوتاه نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام است.
نمایشگاه کودکان اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، صدرا یوسفی، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در آستانه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام، کاروان فرهنگ و هنر در سطح شهر مشهد به حرکت در آمد.

وی با بیان این خبر افزود: در موضوع نمایشگاه کتاب با توجه به تاکیدی که در حوزه مردمی شده بود برنامه‌ای را تحت عنوان جشن‌های مردمی کتاب در شورای برنامه‌ریزی پیشنهاد دادیم تا آن را برگزار کنیم.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:  کاروان فرهنگ و هنر حرکت خود را از اولین منزلگاه با حضور کودکان علاقمند به کتاب آغاز کرد.

صدرا یوسفی عنوان کرد: برنامه‌های ما شامل جشن مردمی با محور فعالیت‌های محیطی و شهری است و مراسم رسمی افتتاحیه در داخل نمایشگاه برگزار خواهد شد.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در این بخش هدف ما مردمی شدن و ایجاد فضای شور و نشاط در مردم بوده و پیش‌بینی ما ایجاد ١١ مقصد در سطح شهر خواهد بود.

یوسفی افزود: در هر مقصد یک المان مربوط به کتاب خواهیم داشت.

اجرای نمایش‌های محیطی، نمایش خیابانی، نقالی، نمایش عروسکی و موسیقی

وی در خصوص دیگر برنامه‌های خود تصریح کرد: همچنین نمایش‌های محیطی، نمایش خیابانی، نقالی، نمایش عروسکی، موسیقی، سرود و معرفی کتاب از برنامه های جشن مردمی کتاب است.

مشاورمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص چگونگی برگزاری افتتاحیه نمایشگاه تصریح کرد: از روز گذشته کاروان فرهنگ و ادب به حرکت در آمده و منزل به منزل راه را طی می کند.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: در غروب روز پنج شنبه ٩ آذرماه کاروان مذکور به همراه ١١ نشان به نمایشگاه بین المللی مشهد که محل برگزاری نمایشگاه است رسیده و همراه با مراسم آیینی و مردمی نمایشگاه گشایش می یابد.

برگزاری شب های فرهنگی شهرستانها در نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام

حمید صابر، مدیر کل و سرپرست اداره هماهنگی و نظارت بر شهرستانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری شبهای فرهنگی شهرستانها در نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام خبر داد.

وی  با بیان این خبر افزود: شبهای فرهنگی شهرستانها از دومین روز برگزاری نمایشگاه آغاز به کار می کند و تا پایان نمایشگاه هر شب، شب فرهنگی یک شهرستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: هشت ضلعی وسط نمایشگاه محل برگزاری شبهای فرهنگی است و شهرستانها از ساعت ١٨ الی ٢٠ به ارائه برنامه خواهند پرداخت.

صابر اظهار داشت: شهرستان خواف ١٠ آذر ماه به عنوان اولین شهرستان شب فرهنگی این شهرستان را با برنامه های فرهنگی هنری برگزار خواهد کرد.

وی افزود: ١١ آذرماه شهرستان قوچان، ١٢ آذرماه شهرستان کاشمر، ١٣ آذرماه شهرستان نیشابور، ١٤ آذرماه شهرستان تربت حیدریه برنامه خواهند داشت و شهرستان تربت جام در ١٥ آذرماه آخرین شهرستانی از که به معرفی این شهرستان با برنامه های فرهنگی هنری خواهد پرداخت./934/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات