۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۸۱۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پاسخگویی مستدل مبلغان دینی به شبهات مهدویت

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی باید به شبهات مهدویت به صورت مستدل پاسخ دهند، گفت: حوزه و روحانیت تنها قشری هستند که می توانند به شیوه ای علمی پاسخگوی شبهات دشمنان در مسأله انتظار و مهدویت باشند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشست معاونان تبلیغ شهرهای استان با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، بر ضرورت ترویج و گسترش اندیشه های مهدوی از سوی مبلغان دینی در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که اندیشه ناب انتظار راه مقابله با هجمه های و توطئه های فرهنگی دشمنان است، افزود: مبلغان دینی به عنوان مروجان حقیقی دین باید نسبت به ترویج و گسترش اندیشه ناب مهدوی در جامعه تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انتظار به معنای داشتن امید به آینده ای روشن است، خاطرنشان کرد: این وظیفه مبلغان دین است که امید را همواره در جامعه زنده نگه داشته و از ترویج یأس و ناامیدی از سوی دشمنان به شدت جلوگیری کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امید به زندگی موجب تحرک، پویایی و نشاط جامعه اسلامی خواهد شد، بیان داشت: روحانیت به عنوان زبای گویای جامعه دینی می توانند در حرکت جامعه به سوی پویایی و نشاط دائمی نقش بسیار مؤثری را ایفا کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان و بدخواهان دین همواره تلاش کردند تا با ترویج یأس و ناامیدی، جامعه را نسبت به دین و ارزش های اسلامی بدبین کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید به شیوه به تبلیغ مبانی اصولی اسلام ناب بپردازند که موجب نشاط و تحرک در جامعه را فراهم کند و زمینه ساز پیوند عمیق تر مردم با مبانی دینی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتقاد به مسأله مهمی چون مهدویت، جامعه را در مسیر رشد و تعالی حقیقی قرار می دهد، تصریح کرد: جوامع بشری برای برون از مشکلات و بحران های فعلی باید از اندیشه ناب مهدوی بهره مند شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتقاد به مسأله انتظار و مهدویت امید را در دل انسان ها زنده نگه می دارد و موجب رستگاری جوامع می شود، خاطرنشان کرد: انسان منتظر همواره امیدوار به آینده ای روشن و پیروز است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انسان منتظر باید همه رفتار، کردار و اعمال خود را همگام با مبانی دینی و ارزشی رشد دهد، خاطرنشان کرد: روحانیت باید این اصول مهم دینی را بیشتر در جامعه ترویج کند تا شاهد یک جامعه منتظر واقعی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب و روحانیان باید به طور جدی نسبت به تبیین موضوع مهدویت بپردازند، خاطرنشان کرد: روحانیت در برنامه های تبلیغی خود باید بیشتر به مسأله انتظار و مهدویت بپردازد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، فضای مجازی را یکی از ابزارهای مهم دشمن در راستای ایجاد شبهات در زمینه مهدویت دانست و اظهار داشت: مبلغان دینی می توانند از ظرفیت فضای مجازی در جهت کاهش این شبهات مطرح شده استفاده کنند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مبلغان دینی باید به شبهات مهدویت به صورت مستدل پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت تنها قشری هستند که می توانند به شیوه ای علمی پاسخگوی شبهات دشمنان در مسأله انتظار و مهدویت باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت حفظ و گسترش دین در جامعه بر عهده روحانیت است، تصریح کرد: روحانیت همواره دغدغه دفاع از دین داشته و در این مسیر نیز خالصانه و صادقانه گام برداشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها و مشکلات فرهنگی جامعه سکوت نکرده است، خاطرنشان کرد: علما و روحانیت برای دفاع از دین همواره در صحنه حاضر بوده است.

حجت الاسلام صادقی رمز ماندگاری و بقای دین را تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: روحانیت در ادوار مختلف تلاش کرد تا مفاهیم دینی به شیوه ای اثرگذار در جامعه تبیین و ترویج شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از منبر و خطابه به عنوان رسانه ای اثر گذار در طول تاریخ یاد کرد و گفت: مبلغان دینی باید با علم و دانش کافی نیاز های مردم را در زمینه های اعتقادی و شبهه های دینی بر طرف کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان قشر معنویت افزای جامعه یاد کرد و با بیان این که آشنایی با علوم جدید و بهره برداری از ظرفیت های علوم جدید در تبلیغ دین، می تواند در ترویج دین اثرگذار تر باشد، افزود: با توجه به گسترش روزافزون علم و تکنولوژی، به روز کردن اطلاعات و آموخته های روحانیت امری ضروری است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه از مبلغان به منادیان عدالت و قسط در جامعه یاد کرد و افزود: روحانیت در واقع به عنوان ناصحانی دلسوز و نقادانی منصف با بیان مشکلات و نواقص برای رفع آن اقدام می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد کرده و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه‌های تبلیغی در فضای مجازی شود، چرا که اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین‌‌المللی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات