۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۰۸۵۳
کارشناس خانواده:

زوجین مشکلاتشان را برای همه بازگو نکنند

حجت الاسلام عباسی گفت: زوجین باید سعی کنند تا مسائل درون خانواده را تا جایی که می توانند خودشان رسیدگی کنند، با دیگران در میان نگذارند، چراکه طرح مسأله با دیگران به منزله اجازه دادن ورود آنها به حریم خانواده است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی در ادامه جلسه درس اخلاق حضرت آیت الله مکارم شیرازی که امشب در نمازخانه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مسائل زمینه ساز طلاق «باز شدن حریم خانواده» است، گفت:‌ گاهی اوقات دخالت های که از بیرون حریم خانواده اتفاق میفتند، بنیان خانواده را دچار تزلزل می کند.

کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: دخالت های نابه جای پدر و مادر زن و یا شوهر در امور زندگی در بسیاری از موارد منشأ اختلافات جدی می شود و در نهایت به طلاق منجر خواهد شد؛ آمار سال 93 حاکی از این است که دخالت های نابجا در امور زندگی زناشویی رتبه سوم در ایجاد طلاق را داشته است که در برخی از سال ها به رتبه اول نیز رسیده است.

وی افزود: اینکه برخی می گویند «من با همسرم زندگی می کنم و کاری به خانواده اش ندارم» حرفی نادرست است، چراکه فرزندان این خانواده بدون شک نیاز به ارتباط با خانواده والدینی یعنی دایی، عمو، عمه، خاله و غیره دارند؛ این تفکر یک خطای شناختی بوده و اگر در این زمینه دقت نشود به یقین در آینده مشکلات زیادی متوجه زوجین خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه خانواده باید حریم خود را به خوبی حفظ کند، ابراز داشت: گاهی اوقات متأسفانه خود زوجین سبب می شوند حریم زندگی‌شان باز شود و با این کار زمینه‌ای فراهم می آورند تا دیگران در زندگی آنها دخالت کنند.

مشاور خانواده خاطرنشان کرد: نداشتن مهارت لازم با مواجهه با دخالت خانواده والدینی به سبب نرسیدن به استقلال عاطفی یکی از آسیب هایی است که سبب می شود تا دیگران در زندگی دخالت کرده و از سر دشمنی و یا دلسوزی، زندگی زوجین را دچار تزلزل کنند.

وی اضافه کرد: دومین آسیب این است که زن و مرد به استقلال عاطفی رسیده اند، اما خانواده والدینی، دوستان و غیره شخصیت مداخله گر دارند و همواره درصدد نفوذ به حریم خانواده دیگران هستند.

حجت الاسلام عباسی در پایان به تبیین راهکاری برای مقابله با آسیب های یادشده پرداخت و عنوان داشت: زوجین باید سعی کنند تا مسائل درون خانواده را تا جایی که می توانند خودشان رسیدگی کنند، با دیگران در میان نگذارند، چراکه طرح مسأله با دیگران به منزله اجازه دادن ورود آنها به حریم خانواده است و این موضوع سبب می شود دخالت ها بیشتر شده و زندگی زوجین نابود شود./۸۴۱/پ202/س

ارسال نظرات