۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۴۰۸۵۶
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور:

ظرفیت نقدپذیری برخی مسؤولان بسیار پایین است

ضرغامی گفت: متأسفانه ظرفیت نقدپذیری برخی مسؤولان بسیار پایین و نقادی برخی اهالی رسانه نیز بسیار ضعیف است.
عزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزت الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صدا و سیما عصر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در تالار خاقانی تبریز برگزار شد، با تأکید بر این‌که رسانه‌ها رسالتی بسیار حساس‌تر نسبت به گذشته بر عهده دارند، اظهار داشت: در مقابل مسؤولان نیز باید در مقابل کار رسانه ای شرح صدر داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه نبود صبر و تحمل در برخی مسؤولان منجر به برخی بداخلاقی‌ها می شود، البته امروز با افزایش ضریب نفوذ و گسترش فضای مجازی در کشور، امکان نظارت عمومی فراهم و موجب شده تا مسؤولان پاسخگو باشند هر چند مقداری از این پاسخگویی اجباری باشد.

ضرغامی با بیان این‌که خبرنگاری شغل نیست، افزود: اگر می‌خواهیم رسانه تراز اسلامی داشته باشیم؛ باید مردانه در عرصه حضور داشته باشیم، گاه اصول‌گرا، اصلاح طلب و اعتدالی را برای ما می‌سازند تا گرم امور دیگر شویم؛ در حالی که تقسیم‌بندی ها باید بر اساس عملکرد انقلابی مسؤولان باشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به سیره شهید مطهری در حوزه نقد گفت: شهید مطهری به دلیل نقد مردانه شهید شد، در حقیقت آن عالم وارسته وقتی می‌خواست نقد کند ابتدا تفکرات طرف مقابل را مطالعه می‌کرد و همه استدلال‌‌‌‌های آنان را دسته بندی می‌کرد و به قدری صادقانه نقد می کرد که حتی منافقان نیز مشتری کتب آن بزرگوار بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه ظرفیت نقدپذیری برخی مسؤولان بسیار پایین و نقادی برخی اهالی رسانه نیز بسیار ضعیف است، آیا امروز ما نقد شهید مطهری را داریم؟ باید دعواهای جاهلیتی را کنار بگذاریم، رسانه‌‌ای که اسمش را تراز انقلاب می‌گذاریم باید پیرو اخلاق باشد و از کلیشه خارج شود.

ضرغامی با اشاره به این‌که اگر رسانه ها اخلاق و ادب در کلام رعایت کنند، 90 درصد مشکلات حل می‌شود، گفت: اگر محتوای مطلوب در قالب مناسب ارایه ندهیم، جاذبه ای نخواهیم داشت، انتظار داریم رسانه ها اگر همزبان نیستند همدل باشند، بهتر است با ادب کلامی که در کشور کم است تذکر دهید.

رییس اسبق سازمان صدا و سیما تصریح کرد: برخی سیاسیون فکر می‌کنند باید حال همدیگر را بگیرند و بعضی برخی تیترها را می‌زنند تا طرف مقابل را تحقیر کنند، در چنین شرایطی جز ترویج بداخلاقی و بدبینی مردم نسبت به مسؤولان و نظام برداشتی نخواهیم داشت./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات