۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۵۴۰۸۷۳
امام جمعه تبریز:

موازی‌کاری آفتی در عرصه فرهنگ است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: عدم تخصیص بودجه کافی و موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی از آفت‌هایی است که باید برطرف شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر سه شنبه در دیدار اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان با اشاره به این‌که تهاجم فرهنگی غرب ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است، اظهار داشت: دشمنان مبانی عقیدتی، فکری و فرهنگی ملت ایران را هدف قرار داده اند.
وی با بیان این‌که امروز با جنگ تمام عیار فرهنگی از سوی دشمنان اسلام و تشیع مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر دشمنان اهداف براندازانه خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس و با تهاجم نظامی پیگیری می کردند، امروز همان اهداف را در جنگ نرم و تهاجم نرم پیگیر هستند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مقابله با جنگ نرم دشمن، تنها با ابزار فرهنگی ممکن است، تصریح کرد: تغییر سبک زندگی ملت ایران، مدگرایی، تجمل‌گرایی، ترویج چشم و هم‌چشمی، گسترش یأس و ناامیدی در جامعه، بدبین کردن مردم نسبت به نظام، ترویج مواد مخدر، اختلافات قومی و مذهبی، تضعیف شأن و جایگاه ولایت فقیه از جمله برنامه‌های دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که متأسفانه در حوزه فرهنگ ابزار کافی برای مقابله با تهدیدهای دشمن وجود ندارد، گفت:  عدم تخصیص بودجه کافی و موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی از آفت‌های این حوزه است، ضمن این‌که باید به سمت انسجام بخشی در فعالیت‌های فرهنگی حرکت کنیم.
وی با بیان این‌که اقدامات جزیره‌ای در حوزه فرهنگ راه به جایی نخواهد برد و یا اثرگذاری مطلوب را نخواهد داشت، گفت: تمام اقدامات و برنامه های نظام بایستی دارای پیوست فرهنگی باشند، نخبگان دانشگاهی و حوزوی نیز می توانند مشاوران امین برای تصمیم‌سازان و تصمی‌گیران نظام باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی دانشگاهیان در تحقق مبانی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تحریم های ظالمانه غرب تنها با هدف عقب‌نشینی مردم ایران از اصول و باورهای انقلابی خود است.
وی با اشاره به این‌که تقویت تولید ملی تنها با ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی و ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل ممکن خواهد بود، گفت: تجربه نشان داده دولت هیچگاه تاجر خوبی نیست، باید امور را به خود مردم واگذار کند، البته در اجرای خصوصی‌سازی باید دقت لازم صورت گیرد تا واگذاری صنایع بدون درنظر گرفتن اهلیت افراد نباشد./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات