۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۹۰۹
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان:

پژوهش لازمه ترویج علوم دینی و حوزوی است

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه پژوهش لازمه ترویج علوم دینی و حوزوی است، گفت: با برنامه ریزی دقیق و جدی تری باید کمیت برنامه های پزوهشی را به کیفیت تبدیل کرد.
پژوهش

زهرا صالحی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به جایگاه و برنامه های پژوهش در حوزه علمیه خواهران بیان داشت: پزوهش یک اصل اساسی در ترویج و پویایی علوم دینی و حوزوی است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در قرون متمادی در کنار اموزش و یادگیری دو بال پرواز بوده است، افزود: پزوهش همواره پویایی علوم دینی را موجب شده و می شود.

صالحی با بیان اینکه پزوهش زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی در قرون سوم و چهارم هجری بوده است، عنوان داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پژوهش در همه جا یک اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: در حوزه نیز پژوهش با هدف توانمند سازی طلاب در عرصه پژوهش و تربیت طلاب پژوهشگر در سیاست گذاری های مدیریت مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران لرستان تدوین برنامه جامع پژوهشی و آموزش پژوهش محور را از مهم ترین اهداف فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و گفت: با توجه به آسیب هایی که در حوزه زن و خانواده در استان لرستان مشاهده می شود، فعالیت های پژوهشی طلاب به سمت این نیازها هدایت می شود.

وی با بیان برنامه های پژوهشی در استان لرستان ادامه داد: برگزاری کارگاه تربیت مربی پژوهشی برای آموزش مهارت پژوهش به طلاب خواهر و پیگیری تأسیس پزوهشکده در مرکز استان از مهم ترین برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان است.

صالحی با اشاره به رشد سه برابری آثار و فعالیت پژوهشی طلاب خواهر در لرستان خاطرنشان کرد: این مهم بیانگر تحرک و پویایی طلاب در عرصه پژوهش است و برای تبدیل این کمیت به کیفیت نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق هست./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات