۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۴۰۹۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت وحدت سبب احیای هویت اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیام هفته وحدت انسجام بین مسلمانان است که این وحدت به زنده کردن هویت اسلامی و حریت انسانی منجر می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در دیدار با مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) راز و جرگلان و جمعی از علمای این شهرستان، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، بر تقویت بیش از پیش وحدت بین علمای شیعه و اهل تسنن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت عامل اقتدار حکومت و امت اسلامی است، اضافه کرد: پیام هفته وحدت انسجام بین مسلمانان است که این وحدت به زنده کردن هویت اسلامی و حریت انسانی منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: تقویت وحدت بین امت اسلامی همچنین منجر به هوشیاری بیشتر مسلمانان در قبال مسائل پیچیده دشمنان و شیاطینی که از اسلام کینه به دل دارند، می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امیدوارم تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به این موضوع واقف باشند که اگر وحدت بین خود را حفظ نکنند دشمنان خواهند توانست در بین مسلمین رسوخ کنند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین صورتی دشمنان موفق به از بین بردن وحدت بین مسلمانان خواهند شد و مسلمانان را در هر کجای این کره خاکی به انزوا خواهند کشاند.

حجت‌الاسلام شکیبا، مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) راز و جرگلان هم در این دیدار، با تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول گفت: ربیع‌الاول ماه جشن و سرور اهل بیت (ع) است.

وی در ادامه با تبریک هفته وحدت، افزود: شهرستان راز و جرگلان یکی از شهرستان‌های استان خراسان شمالی است که در آن اهل تسنن و شیعه با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز دارند.

این مسؤول گفت: در هفته وحدت همایش بزرگ علمای شیعه و اهل تسنن را در شهرستان راز و جرگلان داریم که نشان‌دهنده وحدت و دوستی مردم این دیار با وجود اقلیت‌های دینی و قومی مختلف در شهرستان است.

حجت‌الاسلام شکیبا اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این هفته می‌توان به برگزاری محفل نورانی قرآن کریم در روستای تلفیقی سوخسو هاشم با دعوت از اساتید برجسته کشوری و برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و برگزاری مسابقه فرهنگی پیامبر مهربانی‌ها اشاره کرد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات