۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۴۰۹۴۴
حسینی:

جامعه نسبت به تحریف شخصیت امام راحل هوشیار باشد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد با اشاره به تلاش برخی جریان های برای تحریف شخصیت امام راحل، هوشیاری جامعه برای مقابله با این مسأله را ضروری دانست.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در کنگره سراسری جامعه اسلامی کارمندان که در سالن همایش مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد با اشاره به ایام فرخنده ماه ربیع الاول و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) انسانی رئوف و رحیم بود اما همیشه برخی سعی داشتند پیامبر(ص) را به شکلی دیگر نشان دهند.

وی ادامه داد: برخی در زمان ما وقتی از امام راحل صحبت می کنند می خواهند چهره لیبرالی از امام نشان دهند اما امام یک چهره مهربان در عین اقتدار داشتند و همین امر جامعه جهانی را به ترس انداخته بود، کسانی که سعی دارند چهره لیبرالی از امام نشان دهند به خاطر اهداف خاص خودشان است و چون نمی توانند مثل امام باشند می خواهند امام را از قالب خودشان تعریف کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این افراد از روحیه انقلابی دور شدند و حتی در خاطرات خود از امام سعی دارند به نحوی تعریف کنند که امام فردی مبارزگر نبوده است، در حال حاضرم هم در ایام مقاومت هستیم و خیلی از افراد از این شرایط راضی نیستند و معتقدند همه چیز را می‌توان با مذاکره حل کرد اما امروز شاهد هستیم جبهه مقاومت در سوریه، عراق و لبنان توانست تکفیری‌‍‌ها و داعش را از بین ببرد.

حسینی یادآور شد: اگر داعش می توانست دولت خود خوانده خود را تشکیل دهد با حمایت استکبار جهانی نفوذ را به سایر کشورهای منطقه بسط می داد و در این صورت این امر هزینه‌های بیشتری برای ما به وجود می‌آورد.

وی افزود: برخی افراد در زمان فتنه ٨٨ موضوع نه غزه نه لبنان را مطرح می‌کردند و معتقد بودند اتفاقات سوریه به بشار اسد مربوط است و ما باید مشکلات داخلی خود را حل کنیم، در مدتی پیش هم دیدیم این افراد سعی داشتند در اصفهان شهدای مدافع حرم را ساده جلوه دهند، اما ما نمی توانیم به غرب اعتماد کنیم زیرا آنها خود را در برجام نشان دادند و ما نمی‌توانیم برجام دیگری را خلق کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: ما امروز در یک جنگ رسانه‌ای هستیم و هر لحظه یک سوژه جدید می تواند هیجاناتی در جامعه ایجاد کند به خصوص برای جوانان که بر تاریخ معاصر تسلط ندارند و به راحتی می‌توان بروی فکر این جوانان تاثیر گذاشت، بنابراین چنانچه بخواهیم با تفکر و روش قدیمی حرکت کنیم به جایی نخواهیم رسید.

حسینی با بیان اینکه برخی سعی دارند چهره‌ برخی از اعضای اصلی اصولگرا را مخدوش کنند، خاطرنشان کرد: ١٦ آذر  روزی است که دانشجویان در مقابل استکبار ایستادند اما امروز افرادی که در فتنه ٨٨ بودند می‌خواهند در چنین روزی در دانشگاه برای جوانان ما صحبت و روند فکری آنها را به سوی غرب معطوف کنند.

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات دیگر سوژه‌پردازی به قوه‌قضاییه است، ما اعتقاد داریم که هیچ جای بی‌نقص نیست اما اینگونه نیست که کسی بخواهد کم‌کاری کند، رهبر معظم انقلاب به خیلی از افرادی که خودشان هم منصوب می‌کنند گاها تذکر می‌دهند و با آنها صحبت می‌کنند و به طور کلی بروی آنها نظارت دارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کسانی امروز هستند که از معیار انقلاب و رهبری دور شدند و همین امر باعث شده است که آنها تصمیمات نادرست بگیرند، مسائل مختلفی امروز در حال رخ دادن است و ما باید حواسمان را جمع کنیم و آگاهی لازم را به مردم بدهیم، وقتی کارگزاران نظام وظیفه خود را به درستی انجام ندهند ما شاهد نقص‌هایی در کار خود می شویم.

حسینی به اشاره به اتفاقات خارجی گفت: ما اگر در ماجراهای خارجی هم آگاهی لازم را ندهیم اتفاقات بدی رخ می‌دهد، امروز همه ولیعهد جدید عربستان را می‌شناسند زیرا آگاهی‌رسانی در برای او انجام شد و به موقع برخی مسائل بیان گشت، در بحث اقلیم کردستان درست است که آمریکا مستقیما حمایت نمی‌کرد اما مشخص بود پشت پرده این داستان آمریکا و اسرائیل هستند.

وی اضافه کرد: امروز همه می‌دانند بدون حضور ایران در منطقه نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، در موضوع شکست داعش همه ما شاهد بودیم اگر از روز اول در جبهه مقاومت به مدت شش سال نمی‌ایستادیم امروز پیروزی بر داعش حاصل نمی‌شد، البته امروز اقدامات تروریستی داعش در برخی از کشورها همچنان وجود دارد مثل اقدام تروریستی در مصر اما حکومت داعش که قرار بود تشکیل شود با شکست روبرو شد و نگذاشتیم سیستم‌های اطلاعاتی و استقرار مرزی آنها در منطقه شکل گیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: نقش روشنگری بسیار مهم است، کارکنان ما امروز ابتدا باید در جمع همکاران خود آگاهی‌سازی لازم را انجام دهند، در وهله بعدی از آنجایی که کارمندان با مردم روبرو هستند باید مشکل مردم را رسیدگی و حل کنند زیرا سهل‌انگاری در این بخش به پای دولت خاصی نوشته نمی‌شود بلکه اصل نظام را دربر می‌گیرد.

وی در توصیه به تشکل‌های اصول‌گرا افزود: تشکل‌های ما باید روز به روز گسترده‌تر شده و به شکل یک رود خروشان درآمده و بعد از آن بتوانیم در سایر مسائل به خوبی عمل کنیم، ما نباید بعد از انتخابات به یک خواب زمستانی برویم و منتظر انتخابات بعدی باشیم، همین موضوع باعث می‌شود ک نتیجه لازم حاصل نشود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما باید گذشته را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به دنبال این نباشیم که حتما خودمان به راس کار برسیم، امروز فعالیت ما هم باید پررنگ باشد./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات