۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۴۰۹۷۸
آیت الله صادقی:

نیت واقفان به سمت نیازهای حوزه علمیه هدایت شود

رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با تأکید بر ضرورت هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای حوزه برای برطرف سازی مشکلات این نهاد دینی، گفت: تحقق این مهم نیازمند بصیرت بخشی، تبلیغ و ترویج آثار و برکات وقف است.
آیت الله صادقی

آیت الله حاج عباسعلی صادقی، رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اهمیت و ضرورت پرداختن به تبیین فرهنگ وقف بیان داشت: سنت حسنه وقف ریشه ای چندصدساله دارد.

وی با اشاره به ولایت مداری و دینداری مردم فهیم لرستان و توجه به فرهنگ وقف افزود: برای رفع مشکلات استان باید در راستای بصیرت بخشی با محوریت وقف اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد به نقش رسانه ها در ترویج و تبیین فرهنگ وقف اشاره و عنوان کرد: رسانه به عنوان بازوان توانمند نهادهای فرهنگی و تبلیغی می توانند در رشد و پیشرفت جامعه نقش افرین باشند.

وی در ادامه اساتید، طلاب علوم دینی و دیگر مسؤولان استانی را موظف به تبلیغ و ترویج فرهنگ دنیوی و اخروی وقف دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا با بیان آثار و برکات دنیوی و اخروی وقف باید در تقویت این سنت حسنه گام برداشت.

آیت الله صادقی با اشاره به زندگی پر برکت مولای متقیان امام علی(ع) یادآور شد: امام علی(ع) در زمان عمر با برکت خود به ایجاد موقوفات پرداخته و امروز بهترین الگو برای مسلمانان است.

وی با اشاره به نیاز حوزه های علمیه به حضور خیران و واقفان خیراندیش اظهار داشت: امید است با هدایت نیت واقفان به سمت حوزه علمیه بتوان شاهد رشد کمی و کیفی مدارس علمیه در سراسر کشور شد و نیازهای طلاب و حوزه را برطرف کرد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات