۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۹۹۱
آیت الله طبرسی:

روحانیت همواره پرچم دار حرکت های انقلابی بوده است

آیت الله طبرسی با بیان این که نخستین حرکت های آغاز نهضت عظیم انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه و با رهبری روحانیت آغاز شد، گفت: اگر نقش آفرینی و روشنگری های های روحانیت نبود نهضت انقلاب به نتیجه نمی رسید.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با جمعی از ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و همچنین مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان با اشاره به این که مازندران از دیرباز مهد عالمان و بزرگان دینی بوده است، گفت: سابقه فعالیت حوزه های علمیه در این استان به صدها سال گذشته باز می گردد.

وی با بیان این که بر اساس بررسی های صورت گرفته در برخی از شهرهای استان در گذشته چندین مدرسه علمیه فعال بوده است، افزود: اما متأسفانه این موضوع به مرور زمان به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر حدود چهار هزار و 600 روحانی غیر شاغل خاطرنشان کرد: بیش از شش هزار هزار طلبه مازندرانی در قم و هزار نفر نیز در مشهد مشغول تحصیل هستند.

آیت الله طبرسی با بیان این که همچنین هم اکنون بیشترین قاضی روحانی کشور مازندرانی هستند، افزود: مازندران با این حجم وسیع حوزه های علمیه تاریخ روشن و پر افتخاری در مسائل دینی و حوزوی را در کارنامه خود دارد.

تحصیل بیش از ۶۰۰۰ هزار طلبه در حوزه علمیه مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز نیز مراکز حوزوی استان از جایگاه بسیار مناسبی در سطح کشور برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: تحصیل بیش از شش هزار طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه استان نشان از جایگاه و پیشینه حوزوی این استان است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علما و روحانیان همواره جزء اثرگذار ترین اقشار جامعه اسلامی بودند، تصریح کرد: علیرغم همه توطئه های دشمنان بر علیه این قشر اما باز هم شاهد یک پیوند عمیق میان مردم با روحانیت هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نقش روحانیت در طول صد سال اخیر همواره پررنگ و اثرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: با مطالعه کوتاهی در تاریخ درخواهیم یافت روحانیت در همه حرکت های مردمی و انقلابی پیشگام بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که نخستین حرکت های آغاز نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز از حوزه های علمیه و با رهبری روحانیت آغاز شد، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و روشنگری های های روحانیت نبود نهضت انقلاب به نتیجه نمی رسید.

حفظ و گسترش دین مهم ترین دغدغه روحانیت است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که روحانیت خود را کاملاً وقف دین و ارزش های اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین دغدغه علما و بزرگان دینی در ادوار مختلف تاریخ حفظ و حراست از دین و آرمان های اسلامی بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز که حدود چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد نقش و اثرگذاری روحانیت بسیار بیشتر از گذشته است، گفت: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های مختلف رسالت تبلیغی روحانیت بسیار سنگین تر از گذشته است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مخاطبان امروز روحانیت با گذشته فرق دارند و یک روحانی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه باید اطلاعات علمی و عمومی خود را بسیار تقویت کند، افزود: امروز شبهات بسیاری از دشمنان و بدخواهان دین در جامعه رواج پیدا کرده که روحانیت باید به این گونه مسائل پاسخ علمی و مستدل دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف جامعه باید پررنگ تر از گذشته باشد، گفت: هر چه حضور روحانیت در بخش های مختلف جامعه پررنگ تر باشد دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب از مواضع خود عقب نشینی خواهند کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت کمرنگ تر بوده، دشمن در همان جا رخنه کرده است، افزود: حضور در صحنه روحانیت سد محکمی در برابر توطئه نفوذ دشمن در کشورمان است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روشنگری های روحانیت عامل خنثی سازی بسیاری از توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان قشری که وظیفه هدایت گری جامعه را عهده دار است می تواند در رشد و تعالی جامعه دینی نقش تعیین کننده را ایفا کند.

روحانیت پشتیبان مرزهای عقیدتی کشور است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت از مرزهای عقیدتی کشورمان حراست و پشتیبانی می کند، گفت: اگر تلاش ها و روشنگری های روحانیت آگاه و با بصیرت نبود، دشمنان امروز به نقش ها و توطئه های خود علیه انقلاب اسلامی دست پیدا کرده بودند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روحانیت برای حفظ دین جان خود را نیز فدا کرده است، افزود: روحانیت امروز نیز با همانند گذشته ضمن دفاع از دین، در جهت تقویت و گسترش آرمان های انقلاب نیز تلاش کند.

امام جمعه ساری با بیان این که علما و روحانیان همواره مشعلداران هدایت جامعه اسلامی بودند، گفت: روحانیت در شرایط ظلمانی، مسیر صحیح حرکت را به جامعه نشان می دهند از بروز هر گونه انحراف در جامعه جلوگیری می کنند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، مردمی بودن، زهد، ساده زیستی و بصیرت را از جمله ویژگی های علمای شیعه در تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: آثار علما همواره زیبنده تاریخ بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید براین که مسؤولان با ائمه جمعه تعامل بیشتری داشته باشند و با همفکری و نشست به رفع مشکلات بپردازند و در نماز جمعه حضوری فعال و موثرتر داشته باشند، گفت: مازندران مناطق دور دست فراوانی دارد که محروم است و این محرومیت مزمن بوده و درمان آن نیاز به گذر زمان دارد که باید توجه شود.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که پول و پارتی از ادارات حذف و مردم در مسیر ادارات معطل نشوند بلکه برخی از قوانین ادارات باید اصلاح شوند، گفت: اقتصاد مقاومتی فتوا بوده و عمل به آن واجب است که باید جدی گرفته شود.

آیت الله طبرسی افزود: پنج هزار مراجعه به مردم در شش ماهه امسال در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ثبت شد که بیش از 85 درصد آن مربوط به بیکاری است که استاندار مازندران و دیگران مدیران باید به این امر توجه کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات