۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۰۱۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عملکرد نامناسب یک مسؤول نباید به پای کل نظام نوشته شود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان باید همه توان خود را برای رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به کار گیرند، گفت: نباید عملکرد نامناسب یک مسؤول در کشور به پای کل نظام و انقلاب نوشته شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان شهرستان نکا با اشاره به این که معلمی شغل پراهمیتی در جامعه اسلامی است، گفت: معلمان پس از خانواده همواره به عنوان بهترین الگوی تربیتی برای دانش آموزان بوده اند.

وی با بیان این که معلمان، اثر چشمگیری بر رشد و پرورش فرزندان جامعه خواهند داشت، افزود: معلمان به دانش آموزان کمک می کنند تا دانش و معلوماتشان را گسترش دهند تا این‌که بتوانند مسیر خود را در زندگی پیدا کرده و اعضای فعال و متعهد جامعۀ خویش باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دستگاه تعلیم و تربیت نقش تربیت و پرورش نسل آینده کشور را عهده دار است، تصریح کرد: آموزش و پرورش اگر در مسیر درستی گام بردارد می‌تواند نسلی را برای امروز و آینده پرورش دهد تا جامعه به مکانی امن و قابل اطمینان برای زندگی افراد تبدیل کند.

وی با بیان این که اهمیت جایگاه معلمان به گونه ای ایجاب می کند تا خردمندترین و کاردان‌ترین افراد جامعه در این شغل شریف به کار گرفته شوند، گفت: باید فضای شغلی فرهنگیان و جایگاه اجتماعی آن‌ها به سمت و سویی برود تا نخبگان علمی اشتیاق بیشتری به پذیرش فعالیت در این شغل باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که معلمان همواره نسبت به مسؤولیت و ایفای آن علاقمندی، ایمان و آگاهی داشته و دارند، گفت: معلمان با عمل به وظیفه خطیری که بر عهده دارند نقش بسیار مهمی در پیشرفت جامعه اسلامی ایفا می کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که معلمان همواره یکی از مهم ترین الگوهای رفتاری دانش آموزان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: پس اعمال، رفتار و کردار معلمان باید به گونه ای باشد تا دانش آموزانی متعهد، متخصص و اخلاق مدار را برای آینده جامعه اسلامی تربیت و پرورش دهند.

امام جمعه نکا با بیان این که معلمان همواره به عنوان الگوی رفتاری و ارزشی اجتماع مورد احترام آحاد جامعه بوده اند، تصریح کرد: شغل معلمی را از آن جهت شغل انبیا نام نهادند، چون علم آموزی کار بسیار مقدس و ارزشمندی در جامعه دینی محسوب می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که احادیث، روایات و آیات متعددی در مورد اهمیت علم و دانش در دین ما وجود دارد، افزود: امامان معصوم(ع) هر وقت فرصتی برای گسترش علم پیدا می کردند، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به بسط و توسعه علم در بین مردم اهمیت ویژه ای قائل بودند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که انبیای الهی نیز همواره در جهت آموختن علم دین به جامعه دوران خود تلاش های بسیاری کرده اند، گفت: اجر معنوی آموزش دهندگان، که در حال یک جهاد مقدس علمی هستند، نزد خداوند محفوظ خواهند ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که معلمان و فرهنگیان بازوی تکامل و پیشرفت جامعه اسلامی به شمار می روند، افزود: معلمان با تربیت و پرورش مدیران جامعه، آینده کشور را در بخش های مختلف تضمین می کنند.

وی با بیان این که امروز در بعد علمی یک رقابت جدی میان کشورها برقرار است، افزود: باید در مجامع علمی و آموزشی ما به گونه ای تلاش شود تا شاهد یک رونق علمی مناسبی در بخش های مختلف کشور باشیم.

امام جمعه نکا با بیان این که معلمان متدین و انقلابی نقش بسیار مهمی در پرورش صحیح روح دانش آموزان بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید نسلی برای ایران اسلامی تربیت شود که همانند نسل نخست انقلاب با یک اشاره مولا و مقتدای خود جبهه‌ها را از لشکر اسلام پر و تبلیغات دشمنان را خنثی کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همه مبانی اصولی کشور برگرفته از غرب بود، خاطرنشان کرد: اما پیروزی انقلاب اسلامی موجب تغییر این مبانی بر اساس تزکیه و علم شده است.

وی با تأکید بر این که باید در مدارس بنیه علمی و تربیتی دانش آموزان تقویت شود، تصریح کرد: انبیاء در تاریخ تزکیه را رواج دادند و امامان برنامه‌های تربیتی قوی و عملی داشتند یعنی با دیدن رفتار و منش آنها مردم درس می‌گرفتند و متنبه می‌شدند.

امام جمعه نکا با بیان این که اگر دانش آموز دیندار، مستعد و متعهد تربیت شود، هر کار خیری که در آینده انجام دهد معلمان نیز در آن سهیم خواهند بود، گفت: معلمان باید جریانی از خود باقی بگذارند که در آینده نظام و انقلاب نیز از آن بهره مند شوند.

وی به مسأله مهم ترویج حجاب و عفاف در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: معلمان باید ارزش های والای حجاب اسلامی را برای دانش آموزان تبیین کنند تا شاهد رشد و تعالی دختران جامعه اسلامی باشیم.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه برخی خانواده ها نسبت به مسأله حجاب بی تفاوت رفتار می کنند، افزود: رشد بدحجابی در جامعه اسلامی زیبنده کشورمان نیست و باید از پایه های ابتدایی مدارس نسبت به این مسأله مهم تبلیغ صحیح صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که کسی که در نظام جمهوری اسلامی به نام شهید و شهادت، پست و مقامی گرفته، اگر ضعفی از خود نشان دهد به پای اسلام نوشته می شود، گفت: نباید برخی مسؤولان در کشور به گونه ای عمل کنند که موجب بدبینی و بی اعتمادی به نظام و انقلاب فراهم شود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که مسؤولان باید همه توان خود را برای رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به کار گیرند، افزود: نباید عملکرد نامناسب یک مسؤول در کشور به پای کل نظام و انقلاب نوشته شود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت باید به مسأله اخلاقی و دینی توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: اگر امروز این گونه مسائل در مدارس ما کمرنگ باشد، تضمینی برای پرورش نسلی متعهد و انقلابی نخواهد بود./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات