۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۰۲۴
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی در جامعه اسلامی

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید روحانیان با بیان و روشنگری مفهومی نسبت به دو جریان ارزشی و غیر ارزشی و شناساندن جایگاه آن در مسائل سیاسی و اجتماعی به تبیین معیارها و ویژگی‌های این دو جریان بپردازند.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، مسؤول دفتر  نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از روحانیان استان، با اشاره به اختلاف عقاید و سلایق موجود در جامعه، اظهار کرد: باید تلاش شود از جریان و نیروهای انقلابی و ارزشی در زمینه‌های مختلف حمایت شود.

وی با اشاره به تعامل و برخورد مختلف افراد جامعه با مسائل گوناگون، افزود: در نهضت پیامبران الهی هم که بر اساس جهت‌بخشی انسان‌ها به سمت و سوی ارزش‌های انسانی و الهی شکل می‌گرفته و همگان را به تعالی و تکامل فرا می‌خواندند موضع‌گیری‌ها یکسان نبوده است.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: برخی آرمان و عقیده پیام‌آوران الهی را به جان و دل پذیرا شده و در عمل با تمام وجود از آن به دفاع برخاسته و از هیچ‌گونه تلاش و کوششی در برابر پیشبرد آن دریغ نورزیده‌اند.

وی ادامه داد: اما گروهی در برابر آن حرکت ایستاده و در چهره سردمداران سیاسی، افزون خواهان اقتصادی و تزویر گران اعتقادی مانند بلعم باعورا در برابر حرکت اصلاحی مردان خدایی ایستادگی کرده و گروه زیادی از مردم را از هدایت و رشد باز داشته و به رهبران گمراهان نامبردار شده‌اند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: روشن است این دو گونه برخورد در مسائل اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را نمی‌توان به یک نام شناخت و شناسایی کرد.

به گفته وی مرزبندی و معیاری لازم است تا این دو جریان را به درستی و بر اساس آنچه بوده و هست بنمایاند تا مردم در گزینش درست دچار دودلی و سرگردانی و سستی نشوند.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: باید روحانیان با بیان و روشنگری مفهومی این دو جریان در فرهنگ دینی و شناساندن جایگاه آن در مسائل سیاسی و اجتماعی به تبیین معیارها و ویژگی‌های این دو جریان بپردازند.

وی ادامه داد: لازم است با ریشه‌یابی آن دو از معارف اسلامی و سخنان معصومان و سیره امامان و پیشوایان دینی و نیز تحلیل و برابرسازی آن معیارها بر جریان‌های موجود پس از پیروزی انقلاب اسلامی از زبان فرزانگان و فرهیختگان این مقوله را تشریح کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات