۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۰۳۰
آیت الله صدیقی:

طلاب سیره علما را الگوی رفتاری خود قرار دهند/ پیروزی مقاومت نتیجه عنایات ویژه الهی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، پیروزی های مقاومت را نتیجه عنایات ویژه الهی دانست.
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله بهاء الدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی که امشب با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همه هستی از آن خداوند است، گفت: همه آنچه در اختیار بشریت قرار داده شده است از سوی خداوند بوده و بشر هیچگونه استقلالی ندارد؛ اگر خداوند نظرشان را از بشریت بردارند دیگر هیچ چیزی برای ما باقی نخواهد ماند و نابود می شویم.

وی با بیان اینکه خداوند در وجود انسان ظرفیتی نهاده است که حتی ملائکه آن را ندارند، عنوان کرد: قرآن کریم منظومه و مظهر همه صفات الهی است و انسان می تواند با تمسک به این کتاب آسمانی مظهر و آینه همه صفات الهی شود؛ انسان باید با قرآن کریم انس پیدا کند تا دریچه های معرفت به رویش گشاده شده و قبل از موت به عالم ملکوت راه پیدا کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم برای اهل بصیرت رهنمودهایی را قرار داده است تا با توجه به آنها برای رسیدن به مقامات معنوی تلاش کنند، ابراز داشت: اگر انسان در این دنیا با معارف الهی انس پیدا کند، چشم دلش باز شده و به وسیله آن چشم می تواند همه حقایق هستی را دریابد.

امام جمعه موقت تهران به جریان جان فشانی امیرمؤمنان(ع) در شب لیلة المبیت اشاره کرد و بیان داشت: انسان ها باید با تأسی به اهل بیت(ع) سعی کنند که همه اعمال خودشان را تنها برای رضای خداوند انجام دهند؛ انسان هنگامی که ممحض در عبودیت شود، دارایی به جز مالکش نخواهد داشت، برای همین همه امورش را برای رضای او تنظیم می کند.

وی افزود:‌ طلاب علوم دینی باید خلوص نیت علمای بزرگ دین را الگوی رفتاری خود قرار دهند و با خودسازی همواره بندگی خداوند را پیشه کنند؛ نباید اجازه بدهیم که نفس اماره از منبر «بت» بسازد و غرق مسائل مادی شویم، چراکه این مسائل با روح طلبگی همخوانی ندارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه ما به دنیا آمده ایم تا اوامر الهی خداوند را عملی کنیم، گفت: در این دنیا باید علم، قدرت، سبک زندگی و همه امورمان را از کلام اهل بیت(ع) الگو برداری کنیم، سپس به یکایک آنها عمل کنیم و به سبب انجام دادن این کار مغرور نشویم و تا پایان عمر عبد باقی بمانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه پیروزی های انقلاب اسلامی مرهون خلوص نیت علمای اسلام به ویژه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: حتی به ذهن دشمنان هم خطور نمی کرد که روزگاری یک ملت بتوانند به وسیله دین در همه زمینه ها اعم از سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره پیشرفت کرده و قدرت پیدا کند.

وی با بیان اینکه تنها شخصیتی که با قاطعیت معتقد بودند که سوریه نجات می یابد، رهبر معظم انقلاب بودند، ابراز داشت: مدافعان حرم از ایران، پاکستان، افغانستان، عراق، یمن و سوریه به کمک یکدیگر جبهه مقاومت را تشکیل دادند و با عنایات الهی داعش را نابود کرده و قدرت استکبار را در هم شکستند؛ با توجه به این موارد درمی یابیم که انقلاب اسلامی، پیروزی های حاصل شده در جبهه مقاومت و سایر پیشرفت ها همه و همه نتیجه علوم نانوشته الهی است که تنها با خلوص نیت به دست می آيد.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله بهاءالدینی شخصیتی عالم، عارف و بزرگوار بودند که با یقین می توان گفت چشم دلشان باز بود و اهل بصیرت و اهل معرفت بودند؛ در احوالات آیت الله بهجت(ره) آمده است که به آیت الله بهاءالدینی علاقه بسیاری داشتند و هرگاه از در منزل ایشان عبور می کردند، می فرمودند «نگاه کردن به خانه عالم عبادت است»./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات