۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۴۱۰۴۳
نماینده خبرگان رهبری:

خروجی حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اگر خروجی حوزه های علمیه طلابی فاضل، مهذب، اخلاق‌مدار و عامل نباشد، مردم نسبت به دین و دیانت بی‌تفاوت و بدبین خواهند شد.
پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب در دیدار جمعی از مدیران و اساتید حوزه علمیه مراغه با تأکید بر این‌که رسالت روحانیت در عصر غیبت بسیار حساس و مهم است، اظهار داشت: روحانیان مرزبانان عقیدتی جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه رسالت حوزه های علمیه در جامعه به مراتب حساس تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه تکلیف بسیار سنگینی برای حفظ، حراست و مرزبانی از ارز‌ش‌های دینی و شعائر اسلامی برعهده دارند، در چنین شرایطی بی‌تفاوتی نسبت به جریانات و اوضاع روز جامعه برای حوزویان جایز نیست. 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که حوزه علمیه‌ای در تراز اسلامی است، که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، تصریح کرد: اگر خروجی حوزه های علمیه طلابی فاضل، مهذب، اخلاق‌مدار و عامل نباشد، مردم نسبت به دین و دیانت بی‌تفاوت و بدبین خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر نقش مدیران حوزوی در تربیت نیروی انسانی کارآمد گفت: مدیران و اساتید حوزه علمیه اهتمام لازم را برای تربیت طلاب با سواد و متدین داشته باشند تا بتوانند به شبهات متعددی که از فضای مجازی در جامعه نشر و گسترش پیدا می کند، پاسخگو باشند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: با توجه به هجمه سنگین فرقه‌های ضاله از جمله وهابیت در فضای مجازی و نشر خرافات در جامعه، مسؤولیت اساتید حوزوی در مدیریت اندیشه های دینی و آگاهی بخشی به طلاب و تربیت آنان بسیار مهم و حساس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مراغه طی هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری همراه خواهد بود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات