۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۵۴۱۰۵۹
آیت‌الله جاودان:

انسان مومن از درجه انسانیت بالایی برخوردار است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند قلب انسان مومن را هدایت می‌کند، گفت: انسان مومن مسیر صراط را به خوبی تشخیص می‌دهد و به سبب انجام عمل صالح از درجه انسانیت بالایی برخوردار است.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان، استاد اخلاق در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اگر پیامبر بمیرد و یا کشته شود شما به گذشته خود باز می‌گردید؛ تاریخ اسلام جزء دین ما به شمار می‌رود بنابراین نباید از تارخ غفلت شود.

وی افزود: اختلافی که پس از وفات پیامبر(ص) بین مردم رخ داد از روی هوس و حب دنیای سران بنی امیه بود و ما بقی مردم نیز از آنان پیروی کردند و حکومت به دست کسانی افتاد که دلشان برای دین نمی‌سوخت.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: بنی امیه و قریش سه جنگ مهم را علیه اسلام و پیامبر(ص) راه انداختند و بعد از رحلت پیامبر(ص) نیز بنی امیه قدرت را به دست گرفتند تا چیزی از دین و اسلام باقی نماند.

این استاداخلاق حفظ دین را مهمترین وظیفه انبیا و اوصیای الهی دانست و اظهار داشت: اسلام دین کامل الهی است که پیامبر(ص) آن را به مردم عرضه کرد و هنگام رحلت فرمودند: قرآن و عترت دو یادگار من است که هرگز از هم جدا نمی‌شوند؛ امامان معصوم(ع) سخن تازه‌ای از سوی خود بیان نمی‌کنند بلکه تمام کلامشان سخن پیامبر(ص) است.

این خطیب مشهور ادامه داد: در مصحف حضرت فاطمه(س) ذره‌ای از مسائل دین و احکام بیان نشده بلکه همه مطالب اخبار سیاسی هستند که بشر تا روز قیامت با آن مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از امامان معصوم(ع) به نوعی دین اسلام را حفظ کردند، گفت: امام رضا(ع) اسلام شیعی را برای اولین بار در سطح اعلای جهانی در حضور دانشمندان سراسر جهان مطرح کردند.

آیت‌الله جاودان در بخش دیگر با اشاره به اینکه خداوند قلب انسان مومن را هدایت می‌کند، عنوان کرد: انسان مومن مسیر صراط را به خوبی تشخیص می‌دهد و از درجه انسانیت بالایی برخوردار است و این مهم بیانگر علمی است که خداوند به سبب انجام عمل صالح به او عطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حداقل ایمان واقعی انسان آنجا است که گناه نکند، خداوند به میزان درجه علمی انسان او را هدایت می‌کند برای همین مومن عملی غیر از عمل صالح انجام نمی‌دهد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات