۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۰۶۵
استاد حوزه علمیه قم:

حوزه علمیه عهده دار طرح «تمدن نوین اسلامی» است

حجت الاسلام شیروانی با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی نیازمند الگو سازی و ساخت علوم انسانی اسلامی است، گفت: اسلامی سازی علوم و تربیت نیروی مؤمن بر عهده حوزه های علمیه است.
تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی شیروانی استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در ادامه سلسله مباحث طرح رویش با اشاره به رویکرد تربیتی و هدایتگری انبیای الهی، اظهار داشت: انبیا به دنبال آن بودند که بستر مناسب جهانی برای اجتماع بر سفره عبودیت و بندگی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه حکومت جهانی حضرت حجت(عج) همین بستر مناسب برای عبودیت و بندگی است، خاطرنشان کرد: حکومت جهانی امام عصر(عج) این بستر جهانی را برای عبودیت فراهم خواهد کرد و به عبارتی حرکت انبیا نیز برای این هدف جهانی و بستر سازی برای آن بوده است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بستر سازی ظهور قائم آل محمد (ص)، گفت: این بستر سازی با نتیجه گیری جامعه جهانی ممکن خواهد بود، باید جهان به سمتی حرکت کند که نتیجه گیری آن این باشد که نیاز جامعه بشری یک حکومت مطلوب یعنی حکومت حضرت حجت(عج) است.

وی با بیان اینکه این نتیجه گیری با الگوسازی برای جهان ممکن خواهد بود، افزود: این الگو همان «تمدن نوین اسلامی» است، مقدم بر تمدن سازی، کشور اسلامی است تا الگو گیری از کشور اسلامی آغاز شود.

حجت الاسلام شیروانی با تأکید بر دولت سازی، نظام سازی و انقلاب، ادامه داد:  انقلاب برای آن است که با تغییر وضعیت، حاکمیت طاغوت جای خود را به حاکمیت الهی بدهد، این انقلاب در ایران بعد از پایین کشیدن طاغوت اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه ما در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم، ابراز داشت: دولت سازی اسلامی به معنای آن است که روش و منش دولت مردان ما اسلامی شود و سیستم مدیریتی کشور باید اسلامی شود.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با این نگرش هدف از تحصیل علوم حوزوی مشخص می شود، تمدن سازی اسلامی نیازمند اسلامی سازی علوم انسانی و تربیت نیروی مؤمن انقلابی است که همه بر عهده طلاب حوزه های علمیه است./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات