۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۴۱۰۸۸
امام جمعه موقت بیرجند:

آل سعود دشمن وحدت امت اسلام است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن از به جان هم انداختن مسلمانان سود می برد، گفت: آل سعود همان آل یهود بوده و دشمن وحدت اسلام است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: انسان ها در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و سیلاب ضعیف و آسیب پذیر بوده و توان مقابله ندارند؛ اما می توان از بسیاری از حوادث جلوگیری کرد.

وی گفت: باید باور داشته باشیم که عالم اسباب است و بسیاری از این حوادث و بلاها دارای اسبابی هستند که انسان ها آن را فراهم می کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر انسان بر اساس سه عنصر ایمان، علم و عقل حرکت کند به آرامش و آسایش می رسد، افزود: زلزله یکی از حوادث طبیعی است که اگر دولت و ملت اصول لازم ساختمان سازی را رعایت کنند بسیاری از خسارت ها و تلفات کاهش پیدا می کند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به آغاز هفته وحدت، تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) 53 سال قبل از هجرت به مدینه و در نزدیکی طلوع فجر روز جمعه 12 یا 17 ربیع الاول پا به جهان گذاشتند.

وی ادامه داد: اگر امت اسلامی قدر معارف ناب اسلامی را می دانستند و بر محور قرآن و پیامبراکرم(ص) متعهد می شدند وضعیت جامعه بشری امروز متفاوت بود.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: اگر معارف ناب اسلام و آموزه های قرآنی و اهل بیت(ع) بر جامعه بشریت حاکم شود به طور قطع پاکی در جامعه حکم فرما خواهد شد.

حجت الاسلام مختاری نخستین گام برای حاکم کردن آموزه های ناب اسلامی در جامعه را اتحاد دانست و اظهار کرد: کعبه و قرآن، توحید، نبوت، معاد، نماز، روزه، زکات، حج، خمس و امربه معروف و نهی از منکر از جمله نقاط مشترک مسلمانان است و هر کسی با هر مذهبی دارای این آموزه ها باشد مسلمان است.

وی با بیان اینکه اتحاد برای انسان تاکتیک موقت نیست بلکه یک استراتژی و راهبرد جدی است، افزود: استکبار جهانی و صهیونیست ها، منافقین و جاهلان دشمنان اتحاد هستند و می خواهند دنیای اسلام را ضعیف کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن از به جان هم انداختن مسلمانان سود می برد، افزود: آل سعود همان آل یهود بوده و دشمن وحدت اسلام است.

حجت الاسلام مختاری آمریکا و اسرائیل را دشمن اصلی جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه نیست و یک کشور مقتدر در منطقه است و دشمن نمی تواند به این ملت ضربه ای بزند./880/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات