۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۴۱۱۳۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

اندیشه سکولار خطری برای حرکت های اسلامی است

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر حرکت توده طلاب و دانشجویان برای تحقق وحدت میان علم و دین، گفت: امروز اندیشه سکولار خطری است که بسیاری از حرکت های اسلامی مانند وحدت حوزه و دانشگاه را تهدید می کند.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه عصر امروز در نخستین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، اظهار داشت: این حرکت عظیم از درون حوزه و دانشگاه و توده طلاب و دانشجو به نتیجه خواهد رسید چرا که برخی بزرگان خسته و مأیوس شده اند

وی با بیان اینکه امروز عده ای شیفتگان تمدن غرب شده اند، ابراز داشت: تمدن غرب مانند گردبادی تو خالی است که ظاهر و خارج آن دارای تجمل و چشم گیر است، تمدن غرب امروز انسان حکیم دیروز را به انسان ابزار ساز مبدل کرده و از این رو انسان امروز از هر آنچه است دارای رضایت نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه خاطرنشان کرد: امروز حکومت تکنولوژی انسان را از پای در آورده است و تحت ولایت ابزار زندگی می کند و بهره او از عبودیت کم شده است، اما این شکوه قارونی شکستنی و و رفتنی است و دیدیم که قارون و ثروتش در دل خاک مدفون شد و از آن چیزی باقی نماند.

وی با بیان اینکه این جمع باید به دنبال وحدت عملی در مسیر تفکر اسلامی باشد، افزود: خطری که امروز جامعه را تهدید می کند سکولارها هستند که حال حرکت و عمل ندارند و اندیشه آنها این است که هیچ کاری ثمری نخواهد داشت، بنابراین جمع حاضر که از توده حوزه و دانشگاه هستند باید آغاز گر یک حرکت باشند.

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به حرکت عظیم و جهانی اربعین حسینی در دایره اندیشه حاکمیت جهانی امام عصر(عج)، تصریح کرد: امروز با تأسی از مکتب حسینی و حرکت اربعین حسینی باید نگاه ما جهانی باشد و حرکت ما باید از همین جا آغاز شود، ایام فاطمیه و تشکیل موکب عزاداری حوزه و دانشگاه گامی در مسیر وحدت عملی است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با گذر از جان خود از حرم اهل بیت(ع) و مسلمانان منطقه صیانت کردند، گفت: ما نیز باید مدافعان حریم اهل بیت(ع) باشیم تا شاهد ظهور حججی های فرهنگی در متن جامعه باشیم، نباید نشست و منتظر اربعین سال دیگر و حرکت دیگری بود، خود باید حرکت ساز و اندیشه ساز باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با بیان اینکه امروز باید خود را در مسیر جهانی شدن نظاره گر باشیم تا در بستر سازی ظهور منجی عالم بشریت گامی برداشته باشیم، افزود: همین نگاه جهانی با همین وحدت میان حوزه و دانشگاه می تواند آغاز شود و به افق های بزرگ جهانی نیز دست پیدا کند./854/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات