۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۱۱۸۱
با حضور گسترده اقشار مختلف مردم؛

پیکر آیت الله سجادی در نور تشییع شد

پیکر مطهر آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری، از علمای مازندران دقایقی قبل در میان غم و اندوه دوستاران و علاقه مندان به مقام فقاهت و مرجعیت در شهرستان نور تشییع شد.
تشییع پیکر ‌آیت الله سجادی تشییع پیکر ‌آیت الله سجادی تشییع پیکر ‌آیت الله سجادی تشییع پیکر ‌آیت الله سجادی تشییع پیکر ‌آیت الله سجادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، پیکر مطهر آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری، از علمای مازندران دقایقی قبل در میان غم و اندوه دوستاران و علاقه مندان به مقام فقاهت و مرجعیت در شهرستان نور تشییع شد.

این گزارش می افزاید، مردم عالم پرور و عالم دوست نور پیکر مطهر آیت الله سجادی را از گلزار شهدا تا سجادیه این شهر تشییع کردند.

بر اساس این گزارش، مردم قدرشناس شهرستان نور از نخستین ساعات صبح امروز با تجمع در گلزار شهدای این شهرستان، عشق و ارادت خود را به علمای اسلام به ویژه آیت الله سجادی(ره) به نمایش گذاشتند.

این گزارش می افزاید، مراسم تشیع این عالم ربانی پس از قرائت نماز از سوی آیت الله نظری خادم الشریعه بر پیکر این عالم ربانی آغاز شد.

بر اساس این گزارش، پیکر این عالم وارسته بردوش مردم عالم دوست نور با گذر از  مسیر تعیین شده به سمت سجادیه این شهرستان تشییع تا در خانه ابدی اش آرام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسم تشییع پیکر این عالم زاهد و وارسته، اقشار مختلف مردم، مسؤولان، ائمه جمعه، اساتید حوزه، طلاب، روحانیان و جمع کثری از دوستداران و علاقه مندان فقه و فقاهت حضور داشتند.

گذری کوتاه بر زندگینامه آیت الله سجادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری(ره) در سال 1311 در چمستان نور متولد شد و بعد از تحصیلات ابتدایی و مکتبی در چمستان نزد مرحوم آقا شیخ عباس خاتمی حدود سه سال مقدمات را فرا گرفت. پس از آن در آمل نزد مرحوم حاج شیخ احمد مشاعی و حاج شیخ ابوالقاسم رجایی و ... بهره مند شد.

وی سپس در سال 1328 برای تکمیل علوم دینی و تحصیلات به فم عزیمت کرد و از محضر آیات عظام و حجج اسلام، سید ابوالحسن حسینی، شهید صدوقی، شهید مطهری، شیخ عباسعلی ایزدی اصفهانی، ستوده، مشکینی(مکاسب)، شیخ علی پناه اشتهاردی، سبحانی، آقا رضا صدر، فکور یزدی، موسوی اردبیلی، و سلطانی بروجردی(کفایه) استفاده کرد.

آیت الله سجادی(ره) همچنین خارج فقه و اصول را نیز نزد آیات عظام نجفی مرعشی، گلپایگانی، امام خمینی، بروجردی و آقا شیخ مهدی مازندرانی تلمذ کردند.

این عالم ربانی پس از تکمیل تحصیلات در سال 1347 از قم خارج شد و در شهر نور اقامت گزید و امامت مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان نور را عهده دار شد و تا به امروز در مسیر هدایت، ارشاد و تبلیغ مردم بسیار کوشا بود.

گفتنی است؛ آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری، صبح روز گذشته در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) در پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۵ سالگی به دیار حق تعالی شتافت./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات