۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۱۸۲
۱۵ آذرماه؛

آیین تلبس طلاب حوزه علمیه لرستان برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان از برگزاری آیین تلبس طلاب در استان خبر داد و گفت: در این مراسم ۱۵ نفر از طلاب لرستانی به لباس روحانیت ملبس می شوند.
عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه نواب

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت:‌ آیین تلبس طلاب لرستانی همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی افزود: طلابی ملبس به لباس روحانیت می شوند که در این آزمون ها نمره قبولی را کسب کرده اند و در دوره های آموزشی نیز شرکت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه طلابی که مبلس به لباس روحانیت می شوند، عنوان داشت: این کارگاه آموزشی به مدت 30 ساعت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین تلبس ویژه طلاب پایه پنجم برگزار می شود، ادامه داد: در این راستا 15 نفر از طلاب لرستای از مدارس استان با قبولی در آزمون کتبی و شفاهی و پس از گذراندن دوره های آموزشی در آیین تلبس شرکت می کنند.

حجت الاسلام پیرمحمدی یادآور شد: این کارگاه آموزشی با محوریت جایگاه و ارزش لباس روحانیت، زی طلبگی، مسائل نماز، قرائت قرآن، احکام شرعی و مخاطب شناسی و مسائلی همچون خمس و زکات برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه لباس روحانیت نشانه سربازی امام زمان(ع) است، عنوان داشت: از دیگر نشانه های این لباس مقدس دین داری و تبلیغ است.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به نقش روحانیت در ابعاد مختلف فرهنگی، تربیتی، آموزشی، پیام ‌رسانی، پیشگیری از آسیب ‌ها، مقابله با هجمه ها و دسیسه های دشمنان گفت: طلابی که مسیر طلبگی را انتخاب می کنند با تکیه بر دو بال علم و اخلاق باید در انجام مسؤولیت ها به خوبی ایفای نقش کنند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات