۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۱۸۹
امام جمعه تبریز:

اتحاد عامل اقتدار و مایه عزت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اتحاد عامل اقتدار است و مایه عزت امت اسلامی در برابر استکبار محسوب می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از نام آوران علمی و اجتماعی دهستان قاضی جهان آذرشهر با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) پیامبر‌آور صلح، برادری و مهربانی میان بشریت است.

وی با بیان این‌که فروتنی، شکیبایی، مهربانی و سخاوت از جمله اوصاف برجسته پیامبر بزرگوار اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر ادعا داریم که پیرو شریعت نبوی هستیم، باید اوصاف اخلاقی رسول رحمت و مهربانی را در خود تقویت کنیم، باید در عمل نشان دهیم که مسلمان حقیقی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام همواره بر وحدت و یکدلی امت اسلامی تأکید داشته است، تصریح کرد: اتحاد برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است. استعمارگران می‌دانند که اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ آنان بسته می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اتحاد عامل اقتدار است و مایه عزت امت اسلامی در برابر استکبار محسوب می شود، افزود: تمسک به سیره پیامبر اعظم(ص) ضرورتی مهم در عصر حاضر است، مسلمانان باید در تمام امور عمل به سیره رسول خدا را الگوی خود قرار دهند، چراکه رمز رستگاری و سعادت در دنیا و آخرت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمت بسیج و سپاه در طول چهار دهه گذشته اظهار داشت: این شجره طیبه در روزهای سخت و هنگام بروز مشکلات به داد مردم می رسد و همه باید قدردان این نیروی الهی باشیم، همه شاهد بودند که بسیج مردمی در عراق و سوریه، با الگوپذیری از ایران، داعش را از پای در آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش تجلیل از نام آوران علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دهستان قاضی‌جهان آذرشهر گفت: باید از جوانان افتخار آفرین منطقه و کشور قدردانی کنیم و جوانان نیز نباید پیشکسوتان را فراموش کنند.

همچنین حسین نایبی، رییس کمیته علمی این همایش در رابطه با شیوه گزینش تجلیل شوندگان گفت: احیای جاده قدیم آذرشهر به قاضی جهان، تعریض و اصلاح مسیر مواصلاتی قاضی جهان به گوگان از جمله مشکلات و مسائل مورد درخواست اهالی قاضی جهان است که امیدوارم تا سال آینده برطرف شوند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات