۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۱۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت توجه مردم و مسؤولان به محیط زیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر محیط زیست در جامعه ای سالم بماند به طور قطع زیست و حیات نیز سالم می ماند، گفت: متاسفانه بشر دریا و صحرا را زباله دان قرار داده و هوا، جنگل و دریا و فضا را به دلیل تفکر سوء سرمایه گذاری و حرص و طمع نابوده کرده است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: نظام عالم یک نظام حکمت است و خداوند هر چیزی را در جای خودش قرار داده است.

وی گفت: تمام اجزای این عالم در اصل حیات با یکدیگر شریک هستند و خداوند متعال این اجزا را به خوبی تنظیم کرده اما متاسفانه انسان ها با دخالت در آن موجب نابودی و تخریب آن شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر محیط زیست در جامعه ای سالم بماند به طور قطع زیست و حیات نیز سالم می ماند، افزود: متاسفانه بشر دریا و صحرا را زباله دان قرار داده و هوا، جنگل و دریا و فضا را به دلیل تفکر سوء سرمایه گذاری و حرص و طمع نابوده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: زندگی یک چرخه ای بوده که همه چیز به هم مرتبط هستند و گیاهان و موجودات کوچک و بزرگ برای طبیعت ضروری هستند اما متاسفانه انسان ها با پخش سموم و انجام آزمایشات اتمی این موجودات را از بین می برند و برخی از حیوانات در حال انقراض هستند.

وی با بیان اینکه سم پاشی های بی رویه در گذشته بسیاری از موجودات را نابود کرده است، ادامه داد: به سبب به هم خوردن تعادل محیط زیست استان شاهد در معرض آفت قرار گرفتن بسیاری از درختان و گیاهان به آفت کرم خراط هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جز درخت زرشک و عناب مابقی درختان در استان در معرض آفت کرم خراط قرار دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از حیوانات کوچک نقش بسیاری در حیات محیط زیست دارند اما متاسفانه مسؤولان بدون مشورت و با تصمیم گیری های خود به عنوان صرفه جویی در مصرف آب، آب چاه ها را لوله کشی کرده و گمان نکردند برخی از حیات وحش به این آب نیاز دارند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات