۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۱۲۰۸
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

سیره نبوی کارآمدترین راهکار برای تحقق وحدت امت اسلامی است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز کارآمد ترین راهکار برای تحقق عملی وحدت امت اسلامی سیره نبوی است، گفت: وحدت عملی کشورهای اسلامی به طور حتم راهی برای نفوذ و توطئه دشمنان علیه اسلام باقی نخواهد گذاشت.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری با گرامیداشت آغاز هفته وحدت، این هفته را فرصتی برای تقویت وحدت و همبستگی امت اسلامی دانست و گفت: امروز تنها راه مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان، وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان این که هفته وحدت فرصتی مناسب برای بازنگری ظرفيت‌ها و عوامل تقويت کننده وحدت در بين مسلمانان است، افزود: امت اسلامی باید با بهره گیری از سیره نبوی، در جهت تقویت شاخص های وحدت و همبستگی در میان خود گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ربيع الاول، ماه ميلاد رحمت للعالمين و آخرين هدايت کننده بشربه سوی سعادت دنيا و آخرت است، تصریح کرد: نبي مکرم اسلام(ص) پيام آور مکارم اخلاق و بهترين الگوی انسان ها برای رسيدن به سعادت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره نبوی بهترین الگو رسیدن جامعه اسلامی به وحدت و همبستگی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امت اسلامی از آرمان ها و ارزش های نبوی فاصله گرفته اند و به همین دلیل شاهد بروز تفرقه و اختلاف در ملل اسلامی هستیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی همواره امت خود را از اختلاف، تفرقه و ستیز بر هذر داشته است، افزود: متأسفانه کشورهای اسلامی تنها شعار پیروی از سیره نبوی را سر می دهند، اما در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نبی مکرم اسلام احیاء کننده اخلاق در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اما امروز خبری از توجه به سیره اخلاقی آن حضرت از سوی کشورهای مدعی دینداری نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت امت اسلامي از اصول و ارزش های مورد تأكيد پيامبر اعظم(ص)بوده است، گفت: از نگاه نبی مکرم اسلام عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتوي وحدت و همبستگي، در برابردشمنان مشترك است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که پيامبر گرامی اسلام وحدت امت اسلامي را از راهبرد هاي بنيادين اقتدار امت اسلامي در همه زمان ها و مكان ها دانسته اند، افزود: در عصر رسالت نیز نبی مکرم اسلام برای اقتدار و عزت بخشیدن به جامعه نوپای اسلامی آن دوران، وحدت و همبستگی را در دستور کار خود قرار دادند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام بنیانگذار وحدت امت اسلامی در عصر خود بودند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در همه امور اسوه کاملی برای جامعه بودند و امروز نیز راه رفع مشکلات جامعه بشری به ویژه امت اسلامی بهره گیری از سیره آن حضرت است.

وی با تأکید براین که امروز کارآمد ترین راهکار برای تحقق عملی وحدت امت اسلامی سیره نبوی است، خاطرنشان کرد: وحدت عملی کشورهای اسلامی به طور حتم راهی برای نفوذ و توطئه دشمنان علیه اسلام باقی نخواهد گذاشت.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی همواره با تعصبات قومی و نژادی مبارزه می کردند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راهکارهای پیامبر گرامی اسلام در جهت تحقق وحدت امت اسلامی نفی قومیت گرایی بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با نفی تعصبات قومی و نژاد وحدت امت اسلامی را تحقق بخشیدند، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام احیاگر ارزش های دینی و الهی در جامعه اسلامی بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام همواره در برابر مخالفان خود سیاست تحمل و مدارا را در پیش می گرفتند، گفت: این سیاست نبی مکرم اسلام موجب حفظ مصالح امت اسلامی شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز تنها راه حفظ دین و ارزش های الهی در جوامع اسلامی وحدت وهمبستگی است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی به دنبال حفظ دین و اسلام ناب است باید با کنار گذاشتن اختلافات سطحی تنها به دنبال وحدت باشند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام پیامبر وحدت و رسول رحمت است، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی باید به ندای وحدت طلبانه نبی مکرم اسلام لبیک گرفته و در همان مسیر تعیین شده گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز به خوبی محصول وحدت و همبستگی را در کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم، افزود: در سایه وحدت امت اسلامی شاهد شکست توطئه های دشمنان در منطقه بودیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از سیاست های دشمنان در سایه وحدت امت اسلامی شکست خورد، خاطرنشان کرد: جبهه استکبار در برابر وحدت جبهه مقاومت با شکست سنگینی در منطقه مواجه شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار وحدت و همبستگی در جهان است، تصریح کرد: نامگذاری هفته وحدت راهکاری عملی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای تقویت وحدت امت اسلامی بود./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات