۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۴۱۲۳۴

انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مسؤولان دانشگاه پیام نور بجنورد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به هنجارشکنی اخیر در دانشگاه پیام نور بجنورد و هم‌نوازی دو خانم در مراسم جشن این دانشگاه، گفت: مسؤولان دانشگاه پیام نور بجنورد باید از خون شهدا خجالت بکشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، از هنجارشکنی در دانشگاه پیام نور بجنورد انتقاد کرد و افزود: باید از این واقعه ابراز تأسف کنیم.

وی افزود: در حالی که دانشجویان ما سینه‌هایشان را در مقابل سیاست‌های استکباری سپر می‌کنند، در استان خودمان می‌شنویم در همین چند روز گذشته باز حادثه‌ای به وجود می‌آید و ابتذال فرهنگی رواج پیدا می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: در مجلسی که مردان و زنان نشسته‌اند، دو خانم به روی صحنه می‌روند و اجرای یک برنامه موسیقی مبتذل را به عهده می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: من بار دیگر به عزیزانمان در دانشگاه‌ها هشدار می‌دهم، به‌ویژه دانشگاه پیام نور که این دومین باری است که دسته‌گل به آب می‌دهد، حواستان را جمع کنید، یک مقدار حریم بگذارید، از خون شهدا خجالت بکشید، این استان سه هزار شهید تقدیم کرده و نباید این‌گونه وقایع در خراسان شمالی روی دهد.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم جانشان را داده‌اند و آن را در طبق اخلاص گذاشته‌اند که ما بیاییم این‌گونه اقدامات ضد فرهنگی انجام دهیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مگر مرد قحطی است که زن بیاید تنبک بزند و مجری بشود و دیگران هم کف بزنند و هورا بکشند، آن هم در چنین ایامی که ما نیاز به فرهنگ دین داریم تا همدیگر را به وحدت دعوت کنیم.

وی ادامه داد: من اظهار تأسف می‌کنم از دانشگاه پیام نور که حتی قانون خودشان را رعایت نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: قانونشان این است که اگر بخواهند مراسمی داشته باشند باید شورای فرهنگی تصویب کند؛ اما این برنامه را شورای فرهنگی تصویب نکرده بود و ریاست خود یک‌تنه به میدان آمده است؛ ازاین‌رو باید یک‌تنه هم پس‌لرزه‌ها را عهده‌دار شود.

گفتنی است، در جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در دانشگاه پیام نور بجنورد، با هماهنگی ریاست دانشگاه دو خانم اقدام به هم‌نوازی کردند که فیلم آن به‌صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده است.

آن‌طور که بسیج دانشجویی و نهاد رهبری دانشگاه پیام نور اعلام کرده‌اند، این دو نهاد از حضور این دو نوازنده خانم اطلاعی نداشتند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات