۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۲۶۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

استفاده از ظرفیت حوزه علمیه امری مهم برای ایجاد موقوفات است

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان از ظرفیت عظیمی در عرصه تبلیغ برخوردار است، گفت: با استفاده از ظرفیت حوزه باید گامی مؤثر برای ایجاد موقوفات جدید و رفع مشکلات جامعه برداشته شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدرضا عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به عملکرد فرهنگی اوقاف پیرامون وقف و انواع وقف وبیان داشت: فرهنگ وقف لازمه رشد حیات جامعه و رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی با اشاره به وجود موقوفات انتفاعی و منفعتی افزود: درآمد موقوفات منفعتی با توجه به نیت واقفان هزینه می شود و در این راستا باید نیت واقف را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در راستای نهادینه سازی و ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: تحقق این فرهنگ لازمه بهره مندی از ظرفیت مبلغان است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه لرستان از ظرفیت تبلیغی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با بهره مندی از ظرفیت مبلغان و طلاب باید در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی نقش آفرین شد.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه با اشاره به ضرورت فعالیت مبلغان در حوزه های فرهنگی و دینی برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه اظهار داشت: از ظرفیت تبلیغی حوزه علمیه لرستان باید در رشد و ارتقای حیات دینی جامعه نقش آفرین شد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان ایجاد موقوفات جدید را امری مهم خواند و گفت: با نهادینه سازی فرهنگ وقف و روشنگری باید در راستای ایجاد موقوفات جدید نقش آفرین شد و به رشد و پیشرفت جامعه کمک کرد./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات