۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۳۱۵
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

پیامبر مظهر خلق عظیم است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) دارای خلق عظیم بودند، گفت: خداوند نام پیامبر(ص) را در طول تاریخ بزرگ کرد و امروز در همه نقاط جهان نام ایشان برده می‌شود.
حجت الاسلام اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شنبه شب به مناسبت هفته وحدت در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نام دیگر ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) ربیع المولود است.

وی افزود: همه انبیای الهی نزد خداوند متعال عزیز هستند و برتری و فضیلت دارند اما هیچ رسول و پیامبری همچون حضرت محمد بن عبدالله(ص) جایگاه، رتبه و منزلت ندارند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های پیامبراکرم(ص)، ابراز کرد: مهمترین امتیاز پیامبر(ص) خاتم نبیین بودن ایشان است چرا که این صفت با عنوان زینت و پایان پیامبران الهی به شمار می‌رود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قرآن کریم معجزه پیامبر اسلام است و بر همه کتب آسمانی تقدم دارد، اظهار داشت: قرآن شامل مطالب گذشتگان و آیندگان  می‌شود و همه قواعد و ضوابطی که بشر در طول زمان به آن نیاز دارد در آن ذکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید قرآن شناس باشد تا بتواند از قواعد و ضوابط آن در طول حیاتش بهره ببرد، گفت: خداوند در قرآن کریم به نام پیامبر(ص) سوگند یاد می‌کند در حالی که این امر برای سایر پیامبران صورت نگرفته است.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: ما به تو قرآن نازل کردیم و هر آنچه که نمی‌دانستی به تو آموزش دادیم؛ خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر(ص) را دو مرتبه با صفت عظیم مورد خطاب قرار می‌دهد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) دارای خلق عظیم بودند، خاطر نشان کرد: خداوند نام پیامبر(ص) را در طول تاریخ بزرگ کرد و امروز در همه نقاط جهان نام ایشان برده می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات