۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۴۱۳۱۹
امام جمعه موقت تهران:

انسان قبل از آلوده شدن به اعمال حرام باید با نفس خود مبارزه کند

آیت الله صدیقی گفت: انسان باید به واسطه اخلاص و پاکی نیت با دشمنان بیرون و درون، قبل از غلبه نفس و آلوده شدن به اعمال حرام مبارزه کند در غیر این صورت از دایره عبودی خدا خارج شده و نفس بر او چیره می‌شود.
انسان قبل از آلوده شدن به اعمال حرام باید با نفس خود مبارزه کند    انسان قبل از آلوده شدن به اعمال حرام باید با نفس خود مبارزه کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که ظهر امروز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: عالم، مُلک مطلق خداوند متعال است و هرچه در عالم هستی وجود دارد از آن خداوند عزوجل است.

وی با اشاره به تلاش‌های علما در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: حوزوی شدن به مثابه صاحب فکر و اندیشه بودن، چشمه شدن، جوشیدن، مقلد نبودن و مجتهد بودن است زیرا خداوند متعال از سر سفره علم او مایه غنای دیگران شده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به معرفت نفس، ابراز داشت: انسان فقیر محض است و هر آنچه دارد و هر کار خیری که از او سر می‌زند، همگی از سوی خداوند متعال است و خداوند مالک همه نیکی‌ها و زیبایی‌ها است. انسان اگر محضر خداوند متعال را درک کند رعشه بر اندام او می‌افتد و رنگ و حال او تغییر می‌کند.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: اگر انسان حقیقت خود را بشناسد، دیگر نمی‌تواند فقط در حوزه مادی فکر و زندگی کند و تعلقات عالم ماده را کنار گذاشته و به تجرد می‌رسد. انسان از جهل به ارزش وجودی خود با حیوانات همسایه شده است. بشر گاهی در لباس طلبگی هم معصیت خدا را می‌کند و مالک و صاحب خود را فراموش می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: بهترین جایی که خداوند بر سر داشته‌های انسان با او معامله می‌کند، جبهه است. انسان باید به واسطه اخلاص و پاکی نیت با دشمنان بیرون و درون، قبل از غلبه بر نفس و آلوده شدن به اعمال حرام مبارزه کند در غیر این صورت از دایره عبودی خدا خارج شده و نفس بر او چیره می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای جبهه های سوریه و عراق از بردران فاطمیون، زینبیون و حیدریون که با خدا با معامله کردند، مشتری آنها تنها خداوند است. مومن واقعی کسی است که با غیر خدا معامله نمی‌کند و ارزش واقعی نفس خود را درک کرده است./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات