۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۴۱۳۴۷
کارشناس دینی:

فرهنگ انتظار هویت جریان‌های ضد دینی را به چالش می‌کشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: افرادی که در جایگاه استکبار و ظلم هستند، نسبت به فرهنگ انتظار واکنش نشان می‌دهند؛ زیرا تحقق آن هویت و شاکله وجودی آنان را به هم می‌ریزد.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان اقدامات لازم در جهت حفظ اصالت‌های دینی در زمان غیبت گفت: بشر مدیون پیام‌های الهی است که ادیان آسمانی برای آنها به همراه داشتند، برای حفظ سنت‌های اصیل دینی لازم است انسان از عقل به عنوان مهم‌ترین رسول درونی بهره برده و سنت اصیل را از غیر اصیل که برای دین بافته شده تشخیص دهد.

وی در ادامه افزود: همچنین باید آموزش سرلوحه ما باشد، که البته توجه به حکمت در کنار تعلیم امری ضروری بوده و در درک عمیق تر مسایل و شبهاتی که با آنها مواجه هستیم کارایی دارد، در واقع پاسخ به شبهات نکته‌ای مهم است چرا که در صورت نبود پاسخ مناسب برای آنها سنت‌های اصیل دینی رنگ خواهند باخت.

حجت الاسلام نعمت اللهی سپس با تاکید بر نقش عمل در حفظ سنت‌های اصیل دینی ابراز داشت: توجه و عمل به سنت‌های اصیل دینی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که فرزندان و سایر افراد با الگوگیری بر اساس عمل می‌توانند به مناسک و قوانین دینی علاقمند شوند.

وی ادامه داد: دوری از غفلت راهی مهم در راستای حفظ ارزش‌های اصیل است؛ زیرا غفلت مهم‌ترین آسیبی است که می‌تواند فرد را در سراشیبی سقوط و انحطاط قرار داده و به فاصله میان فرد و آموزه‌های دینی و در نهایت به بحران هویت دینی منجر شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین درباره علت مخالفت جریان‌های ضد دینی با فرهنگ انتظار اظهار داشت: انتظار فرهنگ امید، عدالت و ظلم ستیزی بوده، همچنین با توجه به وعده الهی در نهایت مستضعفین در جهان پیروز خواهند شد؛ بنابراین افرادی که در جایگاه استکبار و ظلم هستند نسبت به فرهنگ انتظار واکنش نشان می‌دهند؛ زیرا تحقق آن هویت و شاکله وجودی آنان را به هم می‌ریزد.

وی در ادامه تاکید کرد: در واقع فرهنگ انتظار با طبع جریان‌های مادی گرایانه و ضد دینی سازگاری ندارد و بنابراین آنها با این اندیشه در تقابل بوده و از هر ابزاری در جهت مبارزه با آن بهره برده و به زعم خود با حق مبارزه می‌کنند، در صورتی که در نهایت حق هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در توضیح مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی به انواع انتظار اشاره کرده و ابراز داشت: انتظار مثبت و منفی انواع انتظار هستند، که در انتظار منفی افراد منتظر هستند تا عالم پر از فساد و تباهی شده و زمینه ظهور فراهم شود این درحالی است که در انتظار مثبت افراد و جامعه پویا و خلاق هستند.

وی ادامه داد: با توجه به انتظار مثبت که یک جامعه زنده و پویارا به همراه خواهد داشت تمام ما موظف هستیم تا با کار، تلاش و منش و رفتار خود زمینه ظهور را فراهم سازیم؛ زیرا جامعه سالمی که باید به امام زمان(عج) تحویل داده شود باید در تمام ابعاد رشد داشته و از بدی‌ها به دور باشد.

این کارشناس دینی در پایان گفت: منتظر واقعی مومن، موحد و صبور واقعی است، در راستای فرهنگ انتظار باید از تمام ظرفیت‌ها بهره برد و به صرف شعار بسنده نکرد./955/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات