۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۴۱۳۷۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

تبیین درست مفهوم انتظار ضامن تحقق اهداف فرهنگ مهدویت است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: ما وظیفه داریم انتظار را به درستی معنا کنیم تا به هدف موجود در فرهنگ انتظار دست یابیم، مفهوم انتظار عنصری چند ترکیبی است و با نگرانی از وضع موجود، خواستار بودن وضعیت مطلوب و تلاش برای تحقق آن در ارتباط است.
حجت االاسلام رضا کاظملو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اقدامات لازم در عصر غیبت گفت: مراجعه به خواسته‌های منتَظَر و اینکه او چه مکان، زمان و فرهنگی را می‌پسندد بهترین مشخصه یک منتظر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در عالم اسلام و به ویژه تشیع روایات فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه ائمه(ع) خواستار جامعه عادلانه و منصفانه هستند، بنابراین اگر در راستای این دستورات قدم برداشت می‌توان جامعه منتظر خوبی داشت.

حجت الاسلام کاظم لو درباره مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: کسی بر این باور نیست که شکل ظاهری زندگی در جامعه امروز به طور کامل شبیه به گذشته باشد، با این حال برای زندگی مطلوب دستورات فراوانی در دین وجود دارد که فرد با رعایت آنها در کردار و رفتار به خواسته معصومین(ع) به عنوان الگوی کامل نزدیک خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان عوامل موثر در تحقق سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: مراجعه به عقل و قرآن و سنت بهترین راه گشا برای تحقق سبک زندگی اسلامی و مهدوی و جلب رضایت امام زمان(عج) هستند، اما در حال حاضر زندگی اجتماعی ما از این عامل فاصله گرفته و نیاز به بازخوانی وجود دارد.

وی سپس به توضیح مفهوم انتظار پرداخت و تصریح کرد: ما وظیفه داریم انتظار را به درستی معنا کنیم تا به هدف موجود در فرهنگ انتظار دست یابیم؛ مفهوم انتظار عنصری چند ترکیبی است و با نگرانی از وضع موجود، خواستار بودن وضعیت مطلوب و تلاش برای تحقق آن در ارتباط است

این کارشناس دینی در ادامه افزود: فرهنگ انتظار وضعیتی عادلانه و روشن است که در آن کسی حق تجاوز به حقوق دیگران را ندارد، بنابراین کسانی که سبک زندگی خود را بر خلاف این فرهنگ پایه ریزی کرده‌اند منافع خود را در تناقض با آن دیده و به مقابله با آن می‌پردازند.

وی در پایان گفت: بازخوانی و عمل درست به وظایف منتظر در زمان غیبت نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ به همین دلیل لازم است تمام افراد منتظر در قشرهای گوناگون وظایف خود را بازخوانی کرده و ضعف‌های موجود را جبران کنند./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات