۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۴۰۰
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری:

تفکر وهابیت مهم ترین خطر امروز جهان اسلام است

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری، وجود و گسترش تفکر وهابی و تکفیری را مهم ترین خطر امروز جهان اسلام برشمرد و گفت: متأسفانه امروز برخی کشورهای مدعی اسلام گرایی مهم ترین عامل گسترش این تفکر خطرناک در جهان به شمار می روند.
حجت الاسلام سیدجلال صالحی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در این حوزه علمیه برگزار شد با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفرصادق(ع) بر ضرورت بازگشت جامعه اسلامی به سیره عملی این دو شخصیت برجسته جهان هستی تأکید کرد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در زمان حیات بابرکتشان همواره بر ضرورت وحدت و همبستگی امت خود تأکید می کردند، افزود: وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش های مهم و مورد تأکید نبی مکرم اسلام بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اقتدار و پیشرفت همه جانبه امت اسلامی تنها در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان اسلام تحقق پیدا خواهد کرد، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام وحدت امت اسلامی را مهم ترین راهبرد بنیادین اقتدار امت اسلامی در همه ادوار دانسته اند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام همواره امت خود را از هر گونه تفرقه و اختلافی بر هذر داشته اند، گفت: متأسفانه پس از رحلت ایشان بدعهدان زمان زمینه اختلاف میان امت پیامبر اسلام را فراهم کردند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که وحدت امت اسلامی موجب گسترش اسلام در جهان شد، خاطرنشان کرد: اگر در عصر پیامبر گرامی اسلام نیز تفرقه و اختلاف وجود داشت، جامعه امروز به هیچ عنوان از اسلام ناب بهره مند نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دعوت به وحدت یکی از مهم ترین عوامل گرایش مردم به سوی اسلام و گسترش ندای دین در دوران پیامبر گرامی اسلام بود، تصریح کرد: امروز نیز برای حفظ دین و آرمان های اسلامی، مسلمانان باید در مسیر وحدت و همبستگی گام بردارند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری از پیامبر گرامی اسلام به عنوان احیاگر اخلاق و انسانیت در جامعه عرب آن دوران یاد کرد و افزود: امروز راهکارهای ارایه شده در سیره نبوی بهترین راه برای رسیدن به وحدت امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای رسیدن به وحدت و همبستگی باید به مفاهیم الهی، سنت و سیره نبوی و عترت پیامبر گرامی اسلام مراجعه کنیم، تصریح کرد: امت اسلامی باید از هر گونه تعصبات بی مورد قومی و نژادی به شدت پرهیز کرده و بر روی اشتراکات تمرکز کنند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که تعامل و ارتباطات مناسب علمی میان فرق های مذهبی می تواند بسترهای لازم برای تقویت وحدت بین مذاهب را فراهم کند، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار این حرکت های وحدت بخش در جهان اسلام است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که متأسفانه برخی ها از وحدت بین مذاهب اسلامی عصبانی و هراسان هستند، تصریح کرد: این عده قلیل تلاش می کنند با طرح مباحث اختلافی، بستر نفوذ دشمنان به ملل اسلامی را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز امت اسلامی باید هوشیارانه توطئه های اختلاف برانگیز دشمنان را بشناسند و با آن مقابله کنند، افزود: تقویت نقاط مشترک میان مذاهب اسلامی یکی از بهترین راهکارهای رسیدن به یک وحدت پایدار با هدف خنثی کردن توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام صالحی وجود و گسترش تفکر وهابی و تکفیری را مهم ترین خطر امروز جهان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی کشورهای مدعی اسلام گرایی مهم ترین عامل گسترش این تفکر خطرناک در جهان به شمار می روند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که افکار و اندیشه های وهابیت ضد اسلام ناب است، گفت: این فرضه ضاله با برداشت های ظاهری از قرآن تنها برای اهداف و منافع ضد دینی خود استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرقه خبیث وهابیت ساخته و پرداخته دست صهیونیست و استعمار جهت نابودی اسلام ناب است، تصریح کرد: امروز امت اسلامی باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده فریب توطئه دشمنان را نخورند و دام آنها گرفتار نشوند.

وی با بیان این که مبانی فکری وهابیت کاملاً انحرافی و خاطرناک است و امروز جامعه اسلامی را تهدید می کند، گفت: امروز دنیای اسلام باید برای برخورد جدی با تفکر خطرناک وهابیت همدل و یکصدا شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وهابیت با حمایت صهیونیست و انگلیس تلاش می کند، اسلام ناب و حقیقی را خدشه دار و تضعیف کند، بیان داشت: اسلامی که وهابیت مدعی نشر و گسترش آن است، تنها یک پوسته ظاهری از اسلام حقیقی است.

وی با بیان این که امروز جنایت های ناشی از تفکر وهابیت در کشورهای اسلامی منطقه کاملاض مشهود است، تصریح کرد: متأسفانه امروز در سایه همین تفکر خطرناک و شوم میلیون ها انسان بی گناه در کشورهای منطقه کشته و بی خانمان شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز علمای اسلام نقش بسیار مهمی در برقراری صلح پایدار در میان کشورهای اسلامی بر عهده دارند، افزود: علمای دین باید با آگاهی دادن به جامعه آنها را به توجه به نقاط مشترک میان مسلمانان تشویق و ترغیب کنند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات