۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۴۱۴۱۶
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت:

تشیع انگلیسی در سایه وهابیت آل سعود فعالیت می کند

حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) درباره اهمیت وحدت بین شیعه و سنی گفت: ما با حفظ مبانی عقیدتی خودمان به سمت اهل سنت دست دوستی دراز می کنیم.
وهابیت سلفیت افراطی گری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فرهنگ اسلامی آغاز به کار کرد و هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام علیرضا ایمانی‌مقدم معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این همایش اظهار داشت: علی رغم طولانی بودن دوران امامت امام هادی(ع) ولی ایشان در مظلومیت بیشتری هستند، همچنانکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب قبل از انقلاب یک کتاب فارسی مستقل در مورد ایشان نداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت به بیان نکاتی در اهمیت این موضوع در سیره اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: وجود نازنین امام هادی(ع) تأکید زیادی بر تعایش سلمی و زندگی مسالمت آمیز با مخالفان در کنار حفظ اصول مکتب اهل بیت(ع) داشتند و این مسأله را در دستور کار خود می دانستند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: اهل بیت(ع) همواره تأکید می کردند که باید شیعیان به گونه ای برخورد کنند که باعث تحریک عواطف و احساسات اهل سنت نشود؛ امام هادی(ع) همواره تأکید می کردند که تشیع را در کنار فرق و مذاهب دیگر حفظ کنید نه این که در برابر فرق دیگر قرار بگیرد چون می داند شیعه با اقلیت شروع کرده و با اکثریت ادامه می دهد.

وی با اشاره به شیوه تعامل با مخالفان مذهب اهل بیت(ع) عنوان کرد: در روایت داریم فردی از امام معصوم سؤال کرد ما چگونه با مخالفان شما زندگی کنیم؟ که حضرت فرمودند: «از ما یاد بگیرید که چه می کنیم به خدا قسم ما به عیادت مریضان آنها می رویم و در تشییع جنازه آنها شرکت می کنیم» و همچنین امام صادق(ع) می فرماید: «در صف اول نماز جماعت آنها را شرکت کنید».

حجت الاسلام ایمانی مقدم تصریح کرد: البته این را هم باید بدانید که این ائمه ما نمی خواستند ظلم ها و غصب ها را تبرئه کنند، بلکه مقصود آنها تربیت شیعیان و به همین دلیل است که در حدیث داریم «شیعه با سه یا چهار یا هفت نفر شروع شد» ولی امروز به 350 ملیون رسیده ایم.

وی با ابراز تأسف از برخورد کسانی که منش شیعه تکفیری دارند، ابراز داشت: آنها هرگونه می خواهند برخورد کنند، ما باید وظیفه خود را عمل کنیم و طبق اسناد موثق این افراد جاهل شیعه مستقیما از انگلیس تغذیه می شوند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تلاش وهابیت در جهت از بین بردن وحدت شیعه و سنی عنوان داشت: استاد دانشگاه مدینه دو جلد کتاب در 900 صفحه نوشته و تقریب را به طور کلی زیر سؤال می برد؛ ولی این کتاب در کشورهای عربی تجدید چاپ می شود که وقتی سؤال کردم، بانی آن نمایندگی رژیم اشغال گر قدس در رباط مراکش بود.

وی تأکید کرد: تلاش شیعه انگلیسی در سایه کار وهابیت است در حالی که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که باید دست دوستی به سمت اهل سنت دراز کنیم یا وقتی در کردستان می رود تقاضا می کنند که از رادیو و تلویزیون اذان خودشان پخش شود.

حجت الاسلام ایمانی مقدم با بیان این که عملکرد رهبر معظم انقلاب در جذب قلوب اهل سنت بسیار مؤثر بوده است، عنوان داشت: ایشان از شیعیان زاهدان خواسته بودند که هنگام خواندن زیارت عاشورا، صدای بلندگوها بلند نباشد و یا فتوای صریح حرمت توهین به همسر پیامبر دادند.

وی تصریح کرد: علی رغم این مباحث، ایشان از مبانی محکم تشیع هیچگاه دست برنمی دارند همچنانکه شب های عزای شهادت حضرت زهرا(س) چند شب روضه می گیرند و می گفتند رزق بلاد در این پنج شب تأمین می شود، بنابراین ما نیز بدون کوتاه آمدن از مبانی تشیع، باید به تبع اهل بیت(ع) دست وحدت و ائتلاف دراز کنیم تا دشمن نتواند بهره ببرد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات