۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۴۱۴۱۹
بانو مجتهده گل گیری:

منشأ تفکرات ناسیونالستی تکبر و برتری‌جویی است

استاد درس خارج جامعه‌الزهرا(س) ریشه همه کینه‌ها و عداوت‌های بشری و منشأ تفکرات ناسیونالستی را تکبر و برتری‌جویی دانست.
بانوان مبلغ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)، بانو مجتهده «گل گیری»، استاد درس خارج جامعه‌الزهرا(س) امروز در جلسه درس اخلاق اساتید و طلاب جامعه الزهرا(س) به ادامه شرح خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه که مشهور به «خطبه قاصعه» است، پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امام علی(علیه‌السلام) این خطبه را در کوفه و با محوریت دوری از تکبر بیان فرمودند، افزود: شیطان اولین کسی بود که تکبر خود را آشکار کرد.

استاد درس خارج جامعه الزهرا(س) ادامه داد: وقتی خداوند به فرشتگان فرمود به انسان سجده کنید، همه فرشتگان سجده کردند، اما شیطان سجده نکرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: شیطان با آنکه موضوعاً از جنس فرشتگان نبود، اما در جایگاه آنها قرار داشت و در بیان علت عدم سجده اش به خدا عرض کرد: من از آتشم و انسان از گل است، من برتری نژادی نسبت به آدم دارم.

بانو مجتهده گل گیری بیان داشت: زمانی که فخرفروشی در وجود انسان ایجاد می‌شود، کینه ها در وجود او شعله می کشد، بنابراین رویش همه کینه‌ها و عداوت‌های بشری همین مسئله تکبر است.

وی با بیان اینکه امام علی(علیه‌السلام) در خطبه قاصعه، مردم را از سرکشی و فساد در زمین پروا می‌دهد، تصریح کرد: امروز منشأ تفکرات ناسیونالستی هم همین تکبر و برتری‌جویی است./968/د۱۰۲/ی

 

ارسال نظرات