۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۴۲۰
حجت الاسلام خرسند:

پیروزی جبهه مقاومت مرهون تبعیت از فتوای مرجعیت بود

امام جمعه کازرون با بیان این که پیروزی جبهه مقاومت بر داعش مرهون تبعیت از فتوای مرجعیت بود، از نقش ویژه رزمندگان و مدافعان حرم در این زمینه تجلیل کرد.
حجت الاسلام خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که پیشرویهای داعش نتیجه ضعف و انفعال در میان سیاستمداران سوریه و عراق بود، اظهار داشت: تروریستهای داعش با حمایتهای کشورهای غربی و با استفاده از ضعف روحیه در میان سیاستمداران سوری و عراقی در فاصله کوتاهی توانستند پیشرویهای قابل توجهی در دو کشور داشته باشند.

حجت الاسلام خرسند با بیان این که مسؤولان سوری و عراقی با مشاهده پیشرویهای سریع تروریستهای تکفیری وهابی داعش، تقریباً خود را باخته بودند، اظهار داشت: عوامل متعددی همچون فتوای مرجعیت دینی و تشکیل جبهه مقاومت مردمی از جمله نیروهای مؤمن و متعهد حشدالشعبی از روند پیشرویهای داعش کاسته و آنها را از رسیدن به پایتخت بازداشت.

وی ابراز داشت: از یک سو رهبر معظم انقلاب برای حفاظت از مردم مظلوم سوریه و عراق به سردار سلیمانی مأموریت دادند تا سپاه قدس وارد عرصه شود و از سوی دیگر سید حسن نصرالله نیز با بکارگیری نیروهای مقاومت حزبالله به مقابله با تروریستهای داعش پرداختند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بیتردید اگر تروریستهای تکفیری وهابی داعش موفق میشدند پایتختهای سوریه و عراق را به تصرف خود درآورند، حملات تروریستی خود را در سرتاسر جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران افزایش میدادند.

وی افزود: به همین سبب بود که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که اگر شهدای مدافع حرام برای نبرد با تکفیریها به سوریه و عراق نمیرفتند، ما باید در تهران، تبریز، قم، اصفهان و مشهد با این گروه تروریستی مبارزه میکردیم.

امام جمعه کازرون با بیان این که پیروزی جبهه مقاومت مرهون تبعیت از فتوای مرجعیت بود، عنوان کرد: حضرت آیتالله سیستانی با بینش سیاسی خود فتوای لزوم مقابله با داعش را صادر کرد و بلافاصله پس از صدور این فتوا صدها هزار جوان داوطلب جهاد و شهادت به صحنه آمدند و نیروهای مردمی مقابله با داعش را تشکیل دادند.

وی گفت: پس از حضور نیروهای مردمی در جبهههای جنگ، یک به یک پیروزیها به وجود آمد، شهرها از دست تروریستها خارج شد و در نهایت امروز داعش هیچ سرزمینی را در اختیار ندارد و برای حفظ جان خود به بیابانهای اطراف گریخته است./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات