۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۴۱۴۴۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

نگاه عمیق مرجعیت تحولات عظیمی در منطقه و جهان ایجاد کرده است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: تاریخ اثبات کرده است که نگاه عمیق مراجع تقلید به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قادر است تحولات عظیمی در منطقه و جهان ایجاد کند.
حجت الاسلام ادیب یزدی

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مسائل دینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با  اشاره به آیه ۲۸ سوره فاطر بیان داشت: پیروزی ملت غیور ایران اسلامی، عراق و سوریه بر تروریستهای تکفیری وهابی داعش، پیروزی پر ارزش و تاریخی است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که بر اساس نص صریح آیات قرآن کریم، سیره و سنت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع)، علما دارای جایگاه بسیار والا و متعالی هستند، اظهار داشت: بر مردم مسلمان واجب است در دوران غیبتکبری چهره نورانی حضرت بقیهالله الاعظم را در چهره مبارک مراجع عظام تقلید ببینند.

وی با تأکید بر این که مراجع واسطه اتصال بینعموم مردم و معصومین هستند، افزود: مراجع تقلید تنها افرادی هستند که میتوانند دست ملت و امت اسلامی را به دامان امام زمان(عج) برسانند.

این خطیب و سخنران دینی خاطرنشان کرد: تاریخ اثبات کرده است که نگاه عمیق مراجع تقلید به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قادر است تحولات عظیمی در منطقه و جهان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: جریان تحریم تنباکو توسط آیتالله میرزای شیرازی یکی از نمونههای قدرت و نفوذ مراجع تقلید در میان آحاد اجتماع است. تمام ملت ایران بدون استثناء بر فتوای یک خطی مرجع تقلیدی که در سامرا زندگی میکرد، تمکین کرده و غوغایی در کشور به پا شد.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: علمیت مراجع عظام تقلید و تقوای این عالمان از جمله دلایل نفوذ بسیار بالای آنها در میان شیعه و حتی در میان غیر شیعه است.

وی عنوان کرد: حضرت آیتالله سیستانی با توجه به اقتضای زمان و مصالح عمومی مردم فتوایی بر لزوم حضور مردم در جبهههای جنگ صادر کردند که بلافاصله مورد تمکین صدها هزار جوان سوری و عراقی قرار گرفت.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: داعش پیشرفت سریع و وسیعی در عراق داشت و حتی به دروازه‌های بغداد نیز رسیده بود اما فتوای حضرت آیتالله سیستانی، دلهای شیعیان را از جا کند و تودههای عظیم مردم حتی با کمترین امکانات، خود را به جبهه مبارزه با داعش رساندند.

وی ابراز داشت: ملت شریف ایران، عراق، سوریه و لبنان با تبعیت از حکم مرجعیت دینی، لوث وجود داعش را از سر تمام کشورهای جهان پاکسازی و پیروزی شگرف و بیسابقهای نصیب مسلمانان کرد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات