۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۴۱۴۵۱
معاون قرآن و عترت ارشاد:

قرآن کریم شناسنامه مسلمانی ماست

فقهی زاده گفت: معاونت قرآن و عترت وظیفه دارد در راستای اهداف عالی قرآنی و رسالت پیامبر اکرم(ص) گام بردارد و قطعاً در این راه برای کسب موفقیت نیاز به حمایت دارد.
فقهی زاده انس با قران 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز 12 آذر ماه 96 در ساختمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد، گفت: از مهمترین و اصلی ترین اهداف معاونت قرآن و عترت خارج کردن قرآن کریم از مهجوریت و وارد کردن این کتاب آسمانی به متن جامعه و زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در واقع شناسنامه مسلمان بودن همه ماست، عنوان کرد: از گذشته تا به امروز قرآن کریم ارتباط عمیق و ظریفی با فرهنگ ایرانی داشته است. معاونت قرآن و عترت وظیفه دارد در راستای اهداف عالی قرآنی و رسالت پیامبر اکرم(ص) گام بردارد و قطعاً در این راه برای کسب موفقیت نیاز به حمایت دارد.

معاون قرآن و عترت با اشاره به فعالیت های قرآنی این معاونت در سالهای گذشته، افزود: آزمون‌های قرآنی، جشنواره آیات، جشن‌ رمضان، هفته‌های قرآن و عترت و حمایت از مؤسسات قرآنی از جمله فعالیت هایی است که در سال‌های گذشته از سوی این معاونت صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به طرح شناسنامه قرآنی اظهار داشت: خوشبختانه طرح شناسنامه قرآنی و طرح فاتحان آسمان در چند استان انجام شده و اموری مانند استودیو سمعی و بصری در چهار مرکز تهران، قم، تبریز، مشهد و یزد فعال شده است؛ انتظار می‌رود در آینده فعالیت‌های این حوزه بیشتر و گسترده تر شود.

فقهی زاده با اشاره به اولویت‌های معاونت قرآن و عترت در دولت دوازدهم ابراز داشت: در این راستا از برگزاری دوره‌های کوتاه علوم و معارف اهل بیت(ع) با مشارکت دانشگاه قرآن و حدیث حمایت کرده و همراهی لازم را خواهیم داشت که کارهای اولیه این امر نیز انجام شده است.

وی با اشاره به بسترسازی تأسیس سایت آموزش مجازی قرآن و معارف از طریق تولید بازی‌های الکترونیکی و انیمیشن‌های کوتاه، گفت: با توجه به اینکه معاونت قرآن و عترت از تخصصی‌ترین معاونت‌های ارشاد است، تلاش داریم تا کارگروه‌های تخصصی برای بالا بردن سطح کارشناسی و پژوهشی را تشکیل داده و احیا کنیم، به همین منظور از محققین شاخص در زمینه های مرتبط دعوت شده تا کارگروه ادبیات، هنر و رسانه نیز تشکیل شود.

معاون قرآن و عترت در ادامه افزود: در دوره جدید در معاونت قرآن و عترت مشاوره های جدید تخصصی خواهیم داشت به همین علت جهت تعیین مشاور بین‌الملل رایزنی‌های جدی و مؤثری انجام گرفته است.

وی با اشاره به افزایش تعامل معاونت قرآن و عترت با نهادهای فرهنگی ابراز داشت: در راستای تزریق مفاهیم قرآنی، به زودی برنامه ویژه حضرت پیامبر(ص) به مدت پنج ساعت از شبکه سیما پخش خواهد شد، همکاری های دیگری نیز با معاونت های فرهنگی مختلف در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

فقهی زاده با اشاره به طرح افق و جلب مشارکت‌های مردمی برای توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت، گفت: علاقمندان به شرکت در توسعه فعالیت های قرآنی می توانند برای حمایت از طرح افق ماهانه مبلغ یک هزار تومان را به حساب 114 نزد بانک تجارت واریز کنند؛ قطعاً این مبالغ می تواند حمایت خوبی از فعالیت‌های مردمی قرآنی باشد.

وی با اشاره به حمایت از تشکیل نهادهای قرآنی و دینی برای مخاطبان کودک و نوجوان، عنوان کرد: همچنین در حوزه کودک و نوجوان دو طرح مکتوب حمایت از مجلات دینی و قرآنی داریم که به زودی کارهای آن انجام خواهد شد.

معاون قرآن و عترت با اشاره به اینکه تلاش ها بر این است که در نمایشگاه قرآن سال 97 قسمت اعظم غرفه ها به فروش محصولات قرآنی اختصاص نداشته باشد، گفت: همچنین با مسوولان مربوطه مشورت شده تا مدت نمایشگاه قرآن امسال به مدت سه هفته در بهار برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش دو برابری تعداد بیمه‌شدگان، خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده تعداد بیمه‌ شدگان فعالان قرآنی به دو برابر آمار فعلی افزایش پیدا کند./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات