۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۱۴۶۶
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی تأکید کرد؛

خرافات؛ دشمن اصالت دین

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی گفت: اصل دین؛ روایات، قرآن کریم، اهل بیت(ع) و عقل بشری است و خرافه با عقل مبارزه می کند؛ زیرا دارای مبنای اعتقادی، شرعی و عقلی نیست.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه منتظر واقعی در انتظار اصلاح جامعه بوده و خود او نیز مصلح است، گفت: منتظر واقعی ناصح خیر است، یعنی مردم را به راه خیر دعوت کرده و آن ها را به عقل گرایی، دین، عبادت خدا و ولایت ائمه اطهار(ع) دعوت می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: به فرموده پیامبر اکرم(ص)، امام زمان(عج) از ما اهل بیت(ع) است و این حدیث از سوی شیعه و سنی نقل شده و آن ها نیز منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) هستند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: تمامی عدالت خواهان جهان، منتظر موعودی هستند که آمده و جهان را پر از صلح، امنیت، آرامش و عدالت کند، امیدواریم به زودی شاهد  نابودی طاغوت های زمان و سقوط استکبار جهان و ظهور و حضور امام زمان(عج) باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: اصالت های دینی همان سنت پیامبر و سیره ائمه اطهار(ع) است که روشنگر راه دین و صراط مستقیم بوده و برای حفظ آن ها باید از ترویج و بیان استفاده کنیم و به فرهنگ سازی، نهادینه کردن و ایدئولوژی اصالت های دینی در میان مردم جامعه یاری رسانیم.

وی گفت: اگر یک فکر تبدیل به ایدئولوژی و عقیده برای مردم نشود حفظ و ماندگاری آن مشکل یا غیر ممکن خواهد بود و انسانی که به حجاب عقیده داشته باشد آن را حفظ می کند اما کسی که به آن اعتقاد نداشته باشد کم کم حجاب او به بد حجابی و بی حجابی تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: زمانی که اصالت دین عقیده مردم شود و برای جوانان جامعه اسلامی عقیده سازی کنیم، به آنها ایدئولوژی خواهیم داد  و رفتار و سبک زندگی را برای آنها تبیین می کنیم و آن ها نیز راه و عقیده دین را حفظ می کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: خواص جامعه، بزرگان کشوری و لشکری و تمامی افرادی که خود را منتصب به دین و دنیای مردم می دانند برای حفظ اصالت های دینی باید این سیره، صراط مستقیم و سبک زندگی اسلامی را حفظ کرده و ادامه دهند.

وی ادامه داد: زدودن شبهات و خرافات، مبارزه جدی و تلاش شبانه روزی برای پاسخگویی به شبهات مردم و سوالات آن ها، رفع دغدغه های فکری و عقیده مردم باید از برنامه های اصلی جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه خرافات اصلی ترین آسیب و دشمن اصالت دین است، گفت: اصل دین روایات، قرآن کریم، اهل بیت(ع) و عقل بشری است و خرافه با عقل مبارزه می کند زیرا دارای مبنای اعتقادی، شرعی و عقلی نیست.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: جامعه اسلامی باید در رابطه با زدودن شبهات و مبارزه با خرافات باید تلاش فراوان کرده و این امر بر عهده نهادهای فرهنگی، دینی و متولیان امور دین مردم است.

حجت الاسلام مرادی افزود: به گفته رزمندگان دفاع مقدس، منتظر واقعی فردی است که در انتظار شهادت باشد، ما هر روز صبح دعای عهد خوانده و در این دعا به امام زمان(عج)می گوییم که خویش را برای شهادت در راه خدا آماده کرده ایم و در رکاب و راه ایشان جان فشانی می کنیم.

وی اظهار داشت:جامعه اسلامی منتظر آبادانی زمین، اصلاح مردم، مبارزه با فساد و امام بزرگواری است که عدل و داد را بر مردم بگستراند و زندگی بدون ربا، حرام، رشوه و فساد را برای مردم خویش فراهم کند.
 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه گفت: ۳۰۰سال پیش، بریتانیا یا انگلستان تحقیقات عمده ای را برای پاسخ به این سوال که چرا نهضت های شیعه و منتظران امام زمان(عج) با استکبار جهانی صلح نمی کنند انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که تا زمانی که راه شهادت و انتظار برای مردم باز است، منتظران واقعی با مستکبران، زیاده خواهان، متجاوزان دین، میهن و ناموس خود مبارزه می کنند، وعده خداوند حق است و ما مطمئن هستیم که خداوند موعود واقعی را برای ما خواهد فرستاد و ریشه طاغوت از بین خواهد رفت./842/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات