۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۱۴۹۰
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین لک زایی؛

همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی به کار خود پایان داد

همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی(ع) با ارائه گزارش دبیران کمیسیون های تخصصی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به کار خود پایان داد.
همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه همایش بین المللی سیره و زمانه حضرت امام هادی(ع) عصر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دبیران پنل های تخصصی چهارگانه به ارائه گزارشی از نشست های تخصصی خود پرداخته و تأکید کردند که بحث سیره امام هادی(ع) و نوع مواجهه ایشان با حکومت بنی عباس قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی که به عنوان سخنران ویژه مراسم اختتامیه در این همایش حضور داشت، با اشاره به معارفی ناب از زیارت جامعه کبیره، این زیارت را منبعی گرانبها در تراث شیعه دانست.

یادآور می شود، این همایش از صبح امروز با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه آغاز شد که وی با اشاره به این که سیره در کنار قول معصوم از اهمیت خاصی برخودار است، از توجه به تاریخ اهل بیت(ع) در نظام جامع بین رشته ای حوزه خبرداد.

همچنین حجت الاسلام حمیدرضا مطهری مسؤول برگزاری این همایش و همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی مقدم دبیرعلمی همایش نیز صبح امروز به ایراد سخنرانی در مورد این همایش پرداختند.

یادآور می شود، فراخوان مقالات این همایش از سال گذشته اعلام شد و مهلت ارسال مقالات همایش سیره و زمانه امام هادی (ع) با مجوز  وزارت علوم و نمایه شده در پایگاه استنادی  علوم جهان اسلام Isc  تا پایان تیر ماه اعلام شد.

طبق اعلام مسؤولان برگزاری همایش، 60 مقاله برتر این همایش در مجلات معتبر علمی پژوهشی و علمی ترویجی منتشر خواهند شد.

گفتنی است، در برگزاری این همایش مراکز علمی آموزشی و پژوهشی زیادی از جمله جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشکده حج و زیارت، پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی با انجمن تاریخ پژوهان حوزه همکاری داشتند./1330/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات