۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۴۱۵۱۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تفکر داعش هنوز زنده است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر چه داعش در عرصه میدانی و نظامی به دلیل مجاهدات های سپاه، فرماندهی سردار سلیمانی و رهنمودهای رهبر انقلاب با شکست مواجه شده اند اما تفکر داعش هنوز وجود دارد.
مولوی احمد سلامی مولوی سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در همایش «محمد بشیر وحدت» که امروز 12 آذر در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: از مهمترین چالش هایی که امروز امت اسلامی با آن مواجه است مستشرقین مسیحی مذهب هستند که در بسیاری از کشورهای فقیر اسلامی با هزینه کردن مبالغ هنگفتی مسلمانان را از اسلام منحرف می کنند.

وی درادامه درباره دیگر چالش هایی که جهان اسلام با آنها روبرو است به وجود جریان های لائیک اشاره کرد و گفت: تفرقه افکنی و خوی تفرقه دشمنان اسلام که شامل افراطی ها و تفریطی ها می شود مهمترین عنصر تکفیر داعش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه داعش درعرصه میدانی و نظامی به دلیل مجاهدات های سپاه اسلام و فرماندهی سردار سلیمانی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با شکست مواجه شده اند، تصریح کرد: اما در عین حال تفکر داعش هنوز وجود دارد و خطر بروز و ظهور آن نیز هست.

وی با بیان اینکه داعش در این چند سال آفت ها و مصیبت هایی را خلق کرد که در طول تاریخ بی نظیر بود، اظهار کرد: در شرایط فعلی احساس آرامشی که به دنبال شکست داعش به وجود آمده است نباید سبب شود که نسبت به وجود تفکر داعشی غفلت صورت بگیرد.

مولوی سلامی با بیان اینکه داعش می تواند بار دیگر با حمایت به میدان کشانده شود، افزود: اگر در این زمینه غفلت صورت بگیرد ممکن است بار دیگر داعش به همان سطحی که  بوده است، ظاهر شود.

وی ادامه داد: آرامش و سکون فعلی نباید سبب غفلت نسبت به حضور تفکر داعشی شود و باید به این موضوع توجه شود تا دوباره داعش نتواند به قدرت دست یابد و سبب ویرانی و نابودی سرزمین های مسلمانان شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی هایی که از سوی خداوند در اختیار مسلمانان قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به فراوانی امکانات الهی، مسلمانان به جای آنکه در اکثر بخش ها به مطلوبیت دست یافته باشند اما هنوز این اهداف محقق نشده است.

وی با بیان اینکه داعش توانست از جوانانی که فقیر و بیکار بودند جذب نیرو داشته باشد و آنها را به سمت خودش بکشاند، گفت: داعش این جوانان بیکار و فقیر را استخدام کرد و به آنها هزینه می داد تا به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: بهتر است کشورهای مسلمان از بودجه نفت و گاز در کشورهای اسلامی استفاده کرده و بخشی از آن را به مردم فقیر دیگر کشورهای مسلمان اختصاص دهند تا دیگر دوباره داعش زنده نشود./934/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات