۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۵۳۲
مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ارومیه:

تعامل میان علمای شیعه و سنی وحدت آفرین است

ماموستا هاشم آبادی با اشاره به اهمیت وحدت در حفظ اسلام، گفت: تعامل و تعارف میان علمای شیعه و سنی سبب شناخت بیشتر و در نتیجه وحدت آفرین است.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش سفیران وحدت و همدلی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مجلس خبرگان رهبری و علمای شیعه و سنی استان در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

ماموستا محمد صالح هاشم آبادی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ارومیه در این همایش با اشاره به اهمیت وحدت و اتفاق میان علمای اسلام، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی هم دارای مردم شیعه و هم مردم سنی است و از این منظر وحدت و همدلی علمای استان بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به پدیده داعش و ضربات بسیاری که به اسلام و مسلمانان منطقه وارد کرد، افزود: داعش یک پدیده شوم در جهان اسلام بود که با بی رحمی با امت مسلمان برخورد کردند و کارهایی که انسان حتی با حیوانات نمی کند را با انسان ها انجام دادند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ارومیه وحدت را دغدغه بزرگ جهان اسلام و مسلمانان دانست و افزود: وحدت توصیه اسلام است که باید علما با احساس مسؤولیت در تحقق آن با تمام قدرت وارد شوند، اساس وحدت با علما ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به اصل تعارف در میان علمای شیعه وسنی، گفت: تعارف و ارتباط نزدیک میان علمای شیعه و سنی و آمد و شد علما سبب آشنایی بیشتر میان علما و رفع شبهات موجود و تقریب قلوب خواهد شد، تعارف برکات قابل توجهی دارد و این مایه تأسف است که تعارف میان علما کم است.

ماموستا هاشم آبادی با بیان اینکه اختلاف میان شیعه و سنی در مسائل اصولی اسلام نیست، گفت: اختلاف در جزئیات است و اصول و اساس مذاهب یکی است، تعامل اصل دیگری است که می تواند در تحقق وحدت و توجه به اصول مؤثر باشد.

وی با اشاره به اصل تعاون در تحقق وحدت و یاری میان مذاهب اسلامی، تصریح کرد: در زلزله کرمانشان دیدیم که مردم ایران فراتر از مذهب و قوم چگونه در تعامل و تعاون با یکدیگر در حل مشکلات مردم زلزله زده کرمانشاه همکاری کردند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ارومیه با اشاره به اصل تعادل میان شیعه و سنی، گفت: توجه به این اصول در تحقق وحدت میان مذاهب اسلامی بسیار مؤثر است./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات