۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۱۵۳۵
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

وحدت استراتژی حفظ اسلام است

حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه وحدت یک تاکتیک نیست بلکه استراتژی حفظ اسلام است، گفت: با نگاه کلان و دوری از جزئی نگری وحدت ممکن خواهد شد.
حجت الاسلام فعال آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عسگر فعال آذر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی امشب در همایش بزرگ سفیران وحدت و همدلی در مصلی اعظم ارومیه وجود مبارک نبی مکرم اسلام(ص) را بزرگترین نعمت الهی دانست که ارزانی امت مسلمان کرد.

وی با بیان اینکه نعمت وجود پیامبر اسلام(ص) با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، ابراز داشت: عالم هستی وجود خود را مدیون محمد مصطفی(ص) است و انبیای الهی همه با هدف بستر سازی ظهور نبی خاتم(ص) به ترویج آیین توحید پرداخته اند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وحدت مبنا می خواهد، افزود: اگر مبنای خوبی داشته باشیم وحدت ممکن خواهد بود و این مبنا می تواند رسالت و وجود مبارک پیامبر اسلام باشد.

وی جزئی نگری را معضل وحدت امت اسلام دانست و گفت: ابزار نبوت و رسالت سعه صدر است و اگر این سعه صدر در کسی ایجاد شود می تواند با دوری از جزئی نگری به یک نگاه کلان دست پیدا کند و معضل تفرقف را در هم بکوبد.

حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه در غرب دو جریان بزرگ قرون وسطا و رنسانس و عصر صنعت رخ داد، افزود: با رنسانس غربی دین به حاشیه کشیده شد و معنویت از جامعه حذف و به یک امر فردی مبدل گشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال آن است بلایی را که بر سر مسیحیت در قرون وسطا و رنسانس آمد بر سر اسلام بیاورد، بنابراین با این نگاه کلان و توجه به اساس اسلام و حفظ آن این تفرقه ریشه کن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از توطئه هایی که ممکن است با فضای مجازی محقق شود آن است که عقب افتادگی کشور های اسلامی به خاطر دین است، ادامه داد: تفرقه را بر اساس دین داری تفسیر خواهند کرد و پیشرفت کشورهای اسلامی را در فراموشی دین خواهند دانست.

وی وحدت را استراتژی حفظ اسلامی خواند و تصریح کرد: وحدت تاکتیک موقت نیست، بلکه استراتژی حفظ اسلام است، امروز باید با تأسی به این استراتژی و با احساس مسؤولیت در راستای اتفاق جهان اسلام گام برداریم./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات