۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۴۱۵۴۰
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

تفرقه اسلام را به نابودی می کشاند

ماموستا بیضاوی با بیان اینکه امت اسلام باید با تمسک به قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) برای وحدت گام بردارند، گفت: اگر وحدت نداشته باشیم تفرقه اسلام را به نابودی خواهد کشاند و اگر دین نباشد چیزی نخواهیم داشت.
عبدالقادر بیضاوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه امشب در همایش سفیران وحدت و همدلی با بیان اینکه ربیع الاول ماه بزرگی است که رویدادی بزرگ در آن اتفاق افتاده است، اظهار داشت: میلاد وجود مبارک نبی مکرم اسلام(ص) در این ماه است.

وی نبی مکرم اسلام(ص) را بزرگترین مصلح جهانی دانست و افزود: تمام مخلوقات عالم و هستی وجود خود را به برکت حضرت محمد مصطفی(ص) دارد، نبی خاتم برکت و نعمتی است که قابل قیاس با هیچ نعمتی نیست.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به ضعف اخلاق در دوران ظهور اسلام در شبه جزیره عرب، ابراز داشت: در عربستان با کمال بی رحمی دختران زنده به گور می شد و اخلاق و انسانیت در آن فراموش شده بود.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام با مبعث خود تحولی عظیم را در جهان آغاز کرد، تصریح کرد: تحولی که پیامبر اسلام ایجاد کرد با مقایسه قبل و بعد بعثت قابل انکار نیست، این قوانین الهی بود که به برکت خاتم الانبیا تحولی عظیم در عربستان و سپس در جهان ایجاد کرد.

ماموستا بیضاوی خاطرنشان کرد: باید امت مسلمان نسبت به یکدیگر با رأفت تعامل کنند و با دشمنان اسلام و کفار با قدرت برخورد داشته باشند، جهاد یک وظیفه شرعی برای امت مسلمان در برابر کفار است.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) چراغ و نور هدایت امت اسلام است، گفت: اگر وحدت میان امت اسلام به تفرقه تبدیل شود نتیجه آن جز نابودی دین و اسلام نخواهد بود، اگر دین از میان برود دیگری چیزی نخوامی داشت.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تأکید بر اتحاد بر محور قرآن و نبوت، تصریح کرد: مؤمنان باید در راه خدا جهاد کنند و با اتفاق در برابر کفار و با تمسک به قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) عامل حفظ دین شوند./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات