۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۴۱۵۴۱
مدیر مدرسه علمیه القائم:

انتظار فرج یک فرهنگ است

مدیر مدرسه علمیه القائم(عج) با بیان اینکه انتظار فرج یک فرهنگ است، گفت: امید به گشایش اوضاع نا بسامان دنیا از مصادیق انتظار فرج است.
بدری

حجت الاسلام سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه القائم(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مصداق‌های انتظار در سبک زندگی اسلامی، گفت: سبک زندگی اسلامی مجموعه رفتارهای عملی و معنوی انسان مسلمان است.

وی افزود: در جوامع شیعی اعتقاد به مفهوم امامت و مهدویت همچنین مفهوم غیبت از جمله مهم‌ترین جهت گیری‌های اعتقادی را در سبک زندگی انسان منتظر تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام بدری با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) در خصوص دوران غیبت تکالیف و وظایفی را برای پیروانشان تبیین کردند که بهترین آن انتظار فرج است.

مدیر مدرسه علمیه القائم(عج) با تاکید بر اینکه انسان منتظر هرگز مرتکب گناه نمی‌شود و در انتظار خود صادق است، اظهار داشت: انسان منتظر هر لحظه و ساعت خود را برای امر فرج آماده می‌کند و با خودسازی و تزکیه نفس به اطاعت از اوامر و نواهی ائمه اطهار(ع) می‌پردازد.

وی با بیان اینکه سیره ائمه اطهار(ع) باید سرلوحه زندگی انسان منتظر قرار بگیرد، گفت: بدون تردید شخصیت و سیره اهل بیت(ع) در همه اعصار و قرون گذشته الگویی مناسب برای مردم به ویژه نسل جوان به شمار می‌رود در جامعه مهدوی توجه به سیره و شیوه اولیای الهی یک امر لازم و ضروری است.

حجت الاسلام بدری بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان را در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی امام عصر(عج) بیان کرد و اظهار داشت: انتظار فرج یک شعار نیست بلکه یک فرهنگ است که به عنوان یک تکلیف به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه القائم(عج) در پایان خاطرنشان کرد: انسان منتظر می‌داند که امید به گشایش اوضاع نا بسامان دنیا از مصادیق انتظار فرج است./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات