۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۴۱۵۴۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

نابودی اندیشه تکفیر مسؤولیت علمای اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضرورت انکار ناپذیر جهان اسلام دانست و گفت: اگر چه داعش نابود شد اما تفکر آن هنوز زنده است، علمای اسلام باید با اتحاد یکدیگر برای نابودی این اندیشه گام بردارند.
حجت الاسلام قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امشب در همایش سفیران وحدت و همدلی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) اشرف مخلوقات عالم است، اظهار داشت: مقام و منزلت نبی مکرم اسلام(ص) والا و ستودنی است.

وی محمد مصطفی(ص) را نعمتی بزرگ برای امت اسلام دانست و ادامه داد: خداوند متعال و فرشتگان الهی همه به مقام والای پیامبر اسلام(ص) درود و سلام می فرستند که دلیلی بر مقام شگفت، عجیب و بزرگ پیامبر اسلام است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خداوند متعال کوچکترین توهین را به مقام شامخ نبی مکرم اسلام(ص) جایز نمی داند، گفت: خداوند از بالا بردن صدا در محضر پیامبر (ص) منع می کند و آن را جایز نمی داند، این دلیلی دیگر بر این مقام است.

وی خاطرنشان کرد: کوه ها توان حمل قرآن را تحمل نکردند و اما پیامبر اسلام(ص) چه عظمت روحی دارد که این کتاب آسمانی به یک باره بر قلب نازنینشان متجلی و نزول می یابد، مشاهده آیات عظمت محمد(ص) انسان را در برابر وجود عظیم ایشان خاشع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی مهمترین مبنای وحدت را وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) خواند و افزود: وحدت از ضروریات عالم اسلام است، با تمسک به چهار منبع استنباط احکام دین می توان به لزوم و وجوب وحدت پی برد.

وی با بیان اینکه هیچ بهانه ای برای خدشه دار کردن وحدت مسلمانان پذیرفته نیست، گفت: در متون دینی وارد شده است که انسان وارد بهشت نمی شود مگر ایمان داشته باشد و ایمان مگر با محبت و انس میان امت اسلامی ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امروز دشمنان و کفار اسلام را از هر منظر مورد هجمه خود قرار داده است و مشاهده می کنیم که در جای جای عالم این مسلمانان هستند که کشته می شوند و رنج می کشند.

وی با اشاره به نابودی گروه تروریسی تکفیری داعش در عراق و سوریه، تصریح کرد: داعش نابود شد اما تفکر داعش و تکفیری همچنان زنده است، مقابله با اندیشه تکفیری بر عده علمای اسلام است./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات